הטיפ היומי: Nuance - קרל אייקן כבר בפנים

החברה היא ספקית מובילה של פתרונות תוכנה לזיהוי קול הנסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-4.9 מיליארד דולר

חברת הטכנולוגיה Nuance / צילום: מתוך אתר החברה
חברת הטכנולוגיה Nuance / צילום: מתוך אתר החברה

חברת הטכנולוגיה Nuance נסחרת בנאסד"ק (סימול: NUAN) בשווי של כ-4.9 מיליארד דולר. החברה היא ספקית מובילה של פתרונות תוכנה לזיהוי קול.

ניואנס פועלת ב-4 תחומים: הראשון הוא תחום שירותי הבריאות, האחראי על כמחצית מהכנסותיה, ובו מהווה הפתרון שלה את "תקן הזהב" ברישום מידע רפואי.

בתחום השני, המובייל, פעילותה מוכרת בעיקר בזכות פתרון העוזרת הווירטואלית באייפון, SIRI (מה שלא אושר רשמית). באחרונה נהנים פתרונותיה מחדירה לתחומים חדשים של אלקטרוניקה צרכנית, לדוגמה לבית החכם.

התחום השלישי הוא הארגוני, המציג השנה צמיחה נאה; והתחום האחרון הוא ההדמיה, האחראי על כ-12% מההכנסות ומפגין חולשה, נוכח הדעיכה בתחום המדפסות.

ברבעון האחרון הציגה החברה צמיחה נאה בהזמנות חדשות, בקצב שנתי של כ-17%, עם תזרים מזומנים והכנסות נדחות גבוהים מהצפוי. אולם ההנהלה סיפקה תחזיות נמוכות מהקונצנזוס.

נציין שהנמכת התחזיות אינה הראשונה בשנתיים האחרונות, ורצף אכזבות המשקיעים מניהול ציפיות כושל הוביל לחולשה ממושכת במניה. הדבר נובע, בין השאר, מהשינוי במודל העסקי ממכירת רישיונות תוכנה קבועים למודל מנויים.

נתח הרישיונות בתמהיל ההכנסות ירד מ-60% ב-2006 ו-50% ב-2011 לכ-36% ברבעון האחרון; ואילו נתח הכנסות ממנויים עלה מ-5% ב-2006 ו-25% ב-2011 לכ-37% ברבעון האחרון. בחברות תוכנה רבות מעבר זה מעיק בהתחלה על שיעורי הצמיחה והרווחיות, אך בסופו של דבר מחזק את המודל העסקי.

נקודה חשובה בתזת ההשקעה במניית ניואנס, היא פעילות הקרן האקטיביסטית המובילה בראשות קרל אייקן, שהציג תשואה עודפת על פני עמיתיו לאורך שנים, וזכה בהצלחות כבירות במניות שבהן השקיע.

באחרונה צבר אייקן החזקה של כ-20% בניואנס, המהווה כעת אחת מהחזקות הליבה של הקרן שבניהולו, אך טרם ביטא עמדה לגבי השינויים הנחוצים בעסקיה. אחת ההתפתחויות האפשריות היא מכירת החברה בצורה מלאה או חלקית לסמסונג.

מניית ניואנס נסחרת במכפיל רווח של 14 על תחזית 2015, והמלצתנו עבורה היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 22 דולר - פרמיה של כ-45% על מחיר השוק.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם