גאדג'טים: One Mini 2 של HTC - העיצוב עושה ההבדל

המיני 2 הוא מכשיר מוצלח לקטגוריית הסמארטפונים ברמת המחיר של 2,000 שקל, למרות שיש מוצרים עם מפרט גבוה יותר ברמת מחיר דומה או נמוכה יותר

ה-One M8, סמארטפון הדגל של HTC, הפך לפופולרי מאוד בעולם וזכה לשבחים, בעיקר בגלל העיצוב המתכתי שלו. לאחרונה השיק היבואן המקומי טאץ' גרופ את אחיו הקטן יותר - One Mini 2, המיועד לאנשים שמחפשים מכשיר עם מסך קטן יותר וגם תג מחיר נמוך יותר.

מסך: המיני 2 מגיע עם מסך בגודל 4.5 אינץ' (לעומת 5 אינץ' ב-One M8) וברזולוציה של 720 על 1280 פיקסלים. איכות התמונה בסך הכל מוצלחת עם צבעים חיים כמו שאנחנו אוהבים, רמת התאורה האחורית בהחלט סבירה לשימוש באור שמש ישיר.

עיצוב: מה שמייחד את המיני 2, בדומה לאחיו הגדול יותר, הוא החומר ממנו הוא עשוי - אלומיניום, הנותן הרגשה יוקרתית ביד ויוצר בידול לעומת סמארטפוני הפלסטיק הקוריאנים. גודל המסך הקטן יותר עשה דיאטה למיני, ששוקל עכשיו 137 גרם במקום 160 גרם.

חומרה: מבחינת כוח עיבוד, המיני 2 מגיע עם מעבד סנפדרגון 400 קוואלקום מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם 1 ג'יגה זיכרון. לא נתקלנו בבעיות כלשהן בעבודה איתו והסמארטפון הגיב בצורה טובה. לשם השוואה, החומרה ב-One M8 כוללת מעבד חזק יותר מסוג סנפדרגון 801 מרובע ליבות במהירות 2.3 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון.

יש במכשיר גם התקן NFC לחיבור אלחוטי עם אביזרים, כאשר הזיכרון הפנימי עומד על 16 ג'יגה עם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה). משתמשים שאוהבים לשמוע מוזיקה מהרמקולים הפנימיים של הסמארטפון, ישמחו לגלות שהמיני 2 מגיע עם רמקולים קדמיים כמו בדגם One M8. איכות הצליל טובה וחזקה.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד קיטקט (גרסה 4.4.2) עם מעטפת ה-Sense של HTC בגרסה 6, הכוללת עמוד בית (בהחלקה לצד שמאל במסך) הכולל עדכונים בצורה נוחה מרשתות חברתיות. קצת הפריע לנו ש-HTC החליטה לוותר על פתיחת המכשיר בנקישה כפולה עם האצבע או מענה אוטומטי לטלפון כאשר מצמידים אותו לאוזן.

מצלמה: HTC ויתרה בדגם הזה על טכנולוגיית אולטרה פיקסל הקיימת ב-One M8, כאשר היא משלבת כאן חיישן 13 מגה פיקסל. תוצאות הצילום בתנאי תאורה לא אידיאליים כמו מקומות סגורים או ברמת תאורה לא מספיק טובה, היו סבירים ולא יותר. במצבי צילום נוחים יותר, איכות התמונה מוצלחת מאוד עם חדות וגוון צבעים חי.

סוללה: הסוללה הפגינה בסך הכל ביצועים טובים. הקיבולת שלה היא 2110 מיליאמפר, והיא מחזיקה ברוב המקרים עד שעות הלילה המאוחרות (לא ניתנת להחלפה).

בשורה התחתונה, המיני 2 הוא מכשיר מוצלח לקטגוריית הסמארטפונים ברמת המחיר של 2,000 שקל. נכון שיש מוצרים עם מפרט גבוה יותר ברמת מחיר דומה או נמוכה יותר, אבל עיצוב האלומיניום של HTC עושה את ההבדל.

מחיר: 2,100 שקל.

ציון: 8.5.