הסכם בהיקף עד 24 מ' ד' לחברה שמפתחת תרופה לחיידק טורף

התרופה של אטוקס ביו מווסתת את פעילות המערכת החיסונית כדי למנוע תגובת יתר לזיהום החיידקי ולכן תורמת למלחמה בו

חברת אטוקס ביו (AtoxBio), שעוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלות זיהומיות קשות, דיווחה היום על חתימת הסכם עם הרשות למחקר ופיתוח רפואי במשרד הבריאות האמריקני (BARDA), לתקופה של 4.5 שנים, בהיקף של עד 24 מיליון דולר. את החברה מנהל דן טלמן.

במסגרת ההסכם BARDA תתרום למימון פיתוח תרופה של אטוקס לטיפול ב"חיידק טורף" (NSTI) ובזיהומים שמקורם בביו טרור, תמורת 4.4 מיליון דולר במשך 18 החודשים הבאים ויתר הסכום בהתאם להצלחה.

התרופה של אטוקס ביו, שפותחה על ידי פרופ' ריימונד קמפפר וד"ר גילה ערד מהאוניברסיטה העברית ומוסחרה לאטוקס על ידי "יישום", חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית, מווסתת את פעילות המערכת החיסונית כדי למנוע תגובת יתר לזיהום החיידקי ולכן תורמת למלחמה בו.

המוצר סיים בהצלחה שלב II (ניסוי יעילות ראשוני) של הניסויים הקליניים בטיפול בחיידק טורף. בעבר קיבלה אטוקס מענקים מגורמים במשרדי הבריאות וההגנה מפני ביו טרור בארה"ב.

הניסויים שערכה החברה הראו כי חולים אשר טופלו בתרופה שלה התגברו מהר יותר מכשל או חוסר תפקוד מערכתי, שהו זמן קצר יותר במחלקה לטיפול נמרץ, נזקקו לטיפול הנשמה קצר יותר ונדרשו למספר קטן יותר של ניתוחים להסרת הרקמה הפגועה לעומת חולים שלא טופלו בתרופה. לפני מספר חודשים גייסה אטוקס 23 מיליון דולר.