ביקושי יתר של יותר מחצי מיליארד ש' בגיוס האג"ח של רציו

בעקבות כך, החליטה השותפות לקבל הזמנות ממוסדיים בהיקף של 240 מיליון שקל, ולהרחיב את הגיוס הכולל לסכום של 300 מיליון שקל, במקום מקסימום של 250 מיליון שקל במקור

יגאל לנדאו, ליגד רוטלוי / צלם: תמר מצפי
יגאל לנדאו, ליגד רוטלוי / צלם: תמר מצפי

נמשכים הביקושים הגבוהים בהנפקות האג"ח הקונצרניות. היום (ג') קיימה שותפות רציו את המכרז הציבורי בהנפקת האג"ח שלה, אחרי שנהנתה אתמול בשלב המוסדי של הגיוס מביקושי יתר משמעותיים, שהגיעו ל-510 מיליון שקל.

בעקבות כך, החליטה השותפות לקבל הזמנות ממוסדיים בהיקף של 240 מיליון שקל, ולהרחיב את הגיוס הכולל לסכום של 300 מיליון שקל, במקום מקסימום של 250 מיליון שקל במקור. את הגיוס, המבוצע באמצעות חברה בת של רציו (רציו חיפושי נפט מימון), הובילה לידר הנפקות.

במסגרת הגיוס מציעה רציו סדרת אג"ח ואופציות ליחידות השתתפות, עם שעבוד קבוע בדרגה ראשונה על תמלוג שתעניק לרציו מימון, הנגזר מחלקה בהכנסות הגז הטבעי ממאגר "לוויתן". כספי הגיוס מיועדים להמשך פיתוח המאגר.

גם חברת הנדל"ן איי.די.או (ADO) נהנתה מביקושי יתר בשלב המוסדי בהנפקת האג"ח שביצעה אתמול, ובעקבותיהם הרחיבה את סכום המקסימום בגיוס ל-120 מיליון שקל, במקום 100 מיליון שקל שתכננה לגייס במקור.

הביקושים בשלב המוסדי בהנפקת האג"ח של איי.די.או הגיעו לכ-220 מיליון שקל, שמתוכם קיבלה החברה התחייבויות בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

גיוס זה נעשה במקביל להנפקת זכויות בהיקף של 75 מיליון שקל שביצעה. הסכומים שיגויסו מיועדים לסייע לחברה בהרחבת פעילותה בגרמניה, עם עסקה לרכישת 1,300 דירות בברלין בהשקעה של 130 מיליון אירו, שאותה היא מתכננת לבצע יחד עם קבוצת הראל.