פרוטרום רוכשת חברה נוספת בהשקעה של 35 מ' דולר

המנכ"ל: "רכישת Montana Food תחזק את נוכחותנו בשווקים עם פוטנציאל צמיחה גבוה"

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

יצרנית תמציות הטעם והריח פרוטרום ממשיכה להתרחב במדינות מרכז ודרום אמריקה, והיום הודיעה על השקעה של 35 מיליון דולר, נוסף על התאמות, ברכישת חברת Montana Food הפרואנית, המחזיקה בפעילות דומה לזו של פרוטרום. לפי ההסכם, שעליו צפויה לחתום פרוטרום בימים הקרובים, היא תשלם תמורת החברה 28.5 מיליון דולר, ותיקח על עצמה חוב של 6.5 מיליון דולר. השלמת העסקה צפויה תוך כמה שבועות.

נוסף על כך התחייבה פרוטרום לתשלום נוסף, בתלות בשיפור ברווח הגולמי שתציג הפעילות הנרכשת בשנה וחצי שלאחר סגירת העסקה. העסקה תתבצע באמצעות חברות בנות של פרוטרום בשוויץ ובאנגליה, ותמומן במלואה באמצעות מימון בנקאי. בפרוטרום ציינו כי Montana Food, המעסיקה 250 עובדים בפרו וכ-30 נוספים בצ'ילה, היא אחת החברות המובילים בתחום הטעמים והצבעים הטבעיים למזון בדרום אמריקה.

Montana Food היא חטיבה של חברת Montana, המחזיקה בפעילויות נוספות בתחום חומרי הגלם לחקלאות ולמזון לבעלי חיים. לפי הנתונים שהציגה, מכירות פעילות הטעמים והצבעים הטבעיים של Montana Food, המהווה את פעילות הליבה שלה, הגיעו ב-2013 ל-29.5 מיליון דולר. נוסף על כך, ל-Montana Food פעילות סחר ושיווק של חומרי גלם שאינם מיוצרים על-ידיה, והיקף פעילות זו הגיע אשתקד ל-23 מיליון דולר. רכישה זו היא השישית שמבצעת פרוטרום בשווקים מתפתחים מאז 2012, בין היתר בגוואטמלה ובברזיל.

בפרוטרום ציינו, כי החברה תפעל "לניצול ושילוב תשתית המו"פ, השיווק והמכירות של הפעילות הנרכשת, עם תשתית המו"פ, השיווק והמכירות הגלובלית של פרוטרום, על מנת למנף ולממש את אפשרויות ה-cross selling הרבות שרכישה זו מייצרת, הן על-ידי הרחבת בסיס הלקוחות והן על-ידי הרחבת סל המוצרים".

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, מסר היום כי הרכישה "ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של קבוצת פרוטרום. רכישה זו הנה רכישה אסטרטגית חשובה ומשמעותית, המבססת את מעמדה של פרוטרום כאחת החברות הגדולות והמובילות בעולם בתחום הטעמים למזון". עוד הוסיף יהודאי, כי "הרכישה מחזקת את נוכחותנו ואת נתח השוק שלנו בשווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה".

פרוטרום נסחרת בשווי של 5.5 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 30% בערכה מתחילת השנה. את המחצית הראשונה של 2014 סיכמה עם תוצאות שיא, עם צמיחה של 27% במכירות, שהגיעו ל-407 מיליון דולר, וקפיצה של 39% ברווח הנקי, ל-44 מיליון דולר.