נתניהו: דאע"ש עורפים ראשים, וחמאס יורים לאנשים בראש

בנאום לפעילים יהודיים, התייחס רה"מ גם לבעיית מהגרים הבלתי חוקיים בישראל: "ישראל אינה חייבת לפתח דלתות לפני מחפשי עבודה בגלל האופן שבו מדינות אחרות מנהלות את כלכלתן; האלטרנטיבה היא שנוצף במהגרים בלתי חוקיים"

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חידד הערב (ג') את המסר שהעלה יום קודם לכן בנאומו באו"ם: דאע"ש וחמאס הם אותה זוועה, כל אחד באדרת אחרת. בנאום לפני פעילים בפדרציות היהודית של ניו-יורק אמר רה"מ: "נכון שיש כמה הבדלים בין חמאס לדאע"ש - למשל, אנשי דאע"ש עורפים ראשים, ואנשי חמאס יורים לאנשים בראש".

נראה שהדברים היו תגובה מרומזת להתבטאות של דוברת משרד-החוץ האמריקאי, ג'ן סאקי, אתמול. היא אמרה, כי "ארה"ב אכן מגדירה את דאע"ש וחמאס כארגוני טרור, אך יש הבדלים ביניהם, מבחינת האיום על ארה"ב ומבחינות אחרות".

רה"מ נאלץ להתייחס, בעקבות שאלה מהקהל, לבעיית המהגרים הבלתי חוקיים, שבעליל אינה נמצאת על סדר היום של ביקורו בארה"ב: "ישראל אינה חייבת לפתוח דלתות לפני מחפשי עבודה בגלל האופן שבו מדינות אחרות מנהלות את כלכלתן. החלופה היא, שישראל תמצא עצמה מוצפת במהגרים בלתי חוקיים".

"אי אפשר להגדיר זאת כבעיה של מחפשי מקלט; ההגדרההנכונה היא בעיה של מהגרי עבודה בלתי חוקיים", אמר נתניהו. "ישראל מוכנה לקבל מחפשי מקלט אמיתיים, כמו אנשים שנפצעו בקרבות בסוריה, אך לא את אלה שמחפשים עבודה".

הוא אמר, כי הממשלה תמצא דרך להתמודד עם פסיקת בג"צ שפסלה את חוק המסתננים, "מפני שיש לנו זכות להגן על גבולותינו".

כאמור, העדיף רה"מ להתמקד בהקבלת חמאס לדאע"ש. "הנה תמונה שלא הצגתי באו"ם", אמר נתניהו, וחשף תצלום של טרוריסט ליד קרבן שעומד להיירות ברחוב בעזה. "זו הוצאה להורג שעומדת להתרחש, אך זה לא דאע"ש, זה חמאס. במהלך הלחימה האחרונה בעזה, סמוך לתקופה שבה ביצעו אנשי דאע"ש את מעשיהם המחרידים, חמאס הוציא להורג עשרות פלסטינים, רק כדי להשליט פחד ולכפות על תושבי עזה כניעה... הזוועה היא אותה זוועה".

"הנקודה שניסיתי להעביר אתמול (באו"ם) ואני מנסה להעביר עתה היא, שאנו ניצבים לפני רשת עולמית של קבוצות ומשטרים איסלמיסטים קיצוניים", הוסיף רה"מ."לגופים אלה אין חדר מלחמה משותף. יש להם חדרי מלחמה שפועלים אלה נגד אלה מפני שכולם שואפים לשליטה בלבדית, תחילה באזור שבו הם נמצאים ואחר-כך בעולם כולו. אך כולם חולקים אותה אידיאולוגיה קיצונית. לכולם יש אותן שאיפות בלתי ניתנות לכיבוש ודרכי פעולה פראיות".

"אם רק יוכלו להגשים את שאיפותיהם, הם ישחררו את התוקפנות שלהם נגד הציווליזציות המשותפות (המערביות) שלנו", הוסיף נתניהו. "זו הנקודה החשובה ביותר. כולנו תומכים במאמצים שמוביל הנשיא אובמה לבלום את דאע"ש ולהביסו. אין ספק שזה חייב להיעשות. אך המשמעות של הבסת דאע"ש והותרת איראן כמדינת סף גרעינית תהיה ניצחון בקרב והפסד במלחמה, בדיוק כפי שאמרתי אתמול באו"ם".

"עלינו להביס את דאע"ש, אך בה בעת למנוע מאיראן להשיג יכולתלייצר נשק גרעיני", אמר רה"מ.

בעוד כמה שעות מתוכנן נתניהו להיפגש עם מזכ"ל או"ם, באן קי-מון בלשכתו במרכז או"ם. על סדר היום: הבעיה הישראלית-פלסטינית, עם דגש על הצורך לשקם את עזה, והמאבק בטרור האיסלמי.