נעילה שלילית באירופה לאחר פרסום נתוני מאקרו

בורסות סין והונג קונג סגורות לרגל חג ■ מגמה שלילית בוול סטריט ■ מדד ה-PMI בתחום השירותים בגוש האירו רשם קריאה נמוכה מהצפי - 50.3 נקודות ■ סקר ה-ADP שפורסם בארה"ב הצביע על תוספת של 213 אלף משרות בסקטור הפרטי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים ברקע למגמה שלילית בוול סטריט ולאחר פרסום נתוני מאקרו מהותיים, ביניהם מדד מנהלי הרכש וסקר ה-ADP בארה"ב.

.

באיטליה פרסמה הממשלה היום הערכה כי התמ"ג יתכווץ ב-0.3% השנה לעומת הערכה קודמת להתרחבות של 0.8%. התחזית ל-2015 היא לצמיחה של 0.6% בלבד.

בצרפת דווח היום כי הממשלה צפויה לדחות את יעד השגת גירעון של 3% ל-2017 על רקע הצמיחה הנמוכה.

מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בגוש האירו רשם קריאה של 50.3 נקודות בחודש ספטמבר, אומנם קריאה המעידה על התרחבות מתונה בפעילות הכלכלית, אך מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על קריאה של 50.5 נקודות.

בארה"ב פורסמו היום מספר נתוני מאקרו במרכזם סקר ה-ADP שהצביע על תוספת של 213 אלף משרות לסקטור הפרטי, מעל הצפי בשוק שעמד על תוספת של 209 אלף משרות חדשות.

ביפן פורסמו היום תוצאות סקר ה"טאנקן" לרבעון השלישי. מדד הסקר עלה ל-13 נק' לעומת צפי ל-10 נק' ולעומת 12 נק' בחודש יוני.

לפני פתיחת המסחר בארה"ב אתמול התפרסם מדד קייס שילר לחודש יולי, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד טיפס ב-0.6% נמוך יותר מעלייה של 1% שרשם בחודש יוני. לפי הנתונים, עליית מחירים נרשמה בכל הערים הנבדקות מלבד סן פרנסיסקו. לאחר ניכוי עונתיות מחירי, המדד ירד ב-0.5% ביולי - הירידה בחדה ביותר מאז אוקטובר 2011. בשיעור שנתי, מחירי הבתים עלו ב-6.7%, הקצב הנמוך ביותר מאז שלהי 2012.

עוד התפרסם בארה"ב מדד ה-PMI לאזור שיקגו לספטמבר, שרשם קריאה של 60.5 נקודות, נמוך מצפי האנליסטים בשוק שעמד על 61.9 נקודות. ב-17:00 פורסם מדד סנטימנט הצרכנים לחודש ספטמבר שרשם קריאה נמוכה יחסית של 86 נקודות, בעוד הצפי בשוק עמד על קריאה של 92.5 נקודות. באוגוסט המדד רשם קריאה של 92.4 נקודות.

הבורסה בסיאול המשיכה לאבד גובה גם היום. מניית סמסונג אלקטרוניקס צנחה 11% ומניית LG אלקטרוניקס ירדה ביותר מ-3%.