החרדים זועמים: נתניהו ואדלסון אכלו במסעדת חזיר ושרימפסים

אתר "כיכר השבת" מצטט ח"כים חרדים וגורמים ביהדות ארה"ב שזועמים על רה"מ בגלל הסעודה במנהטן ■ "בקהילה היהודית מצפים להתנצלות והבטחה שהדבר לא יישנה" ■ צפו: איך נראית מסעדת הפאר ומה בתפריט?

סעודת הפאר של ראש הממשלה בנימין נתניהו וידידו המיליארדר שלדון אדלסון (בעלי עיתון "ישראל היום") מעוררת סערה גם בעולם החרדי, שם היא זכתה לכינוי "סעודת הטריפה". כזכור, אתמול (ג') דווח כי השניים סעדו במסעדת היוקרה "Fresco by Scotto" במנהטן, ונתניהו אף הזמין צלעות עגל. (לסיפור המלא)

בתקשורת החרדית לא נותנים דגש רב על הנהנתנות המופגנת בארוחה זו דווקא בתקופה של האטה כלכלית במשק והבעיות התקציביות, וגם לא בסוגיית הון-שלטון. במקום זאת, החרדים זועמים על כך שראש ממשלת ישראל סעד במסעדה בה מגישים בשר טריפה ופירות ים, במהלך ביקור ממלכתי רשמי במסגרתו נאם גם נתניהו באו"ם וייצג את מדינת ישראל.

ח"כים חרדים בישראל, כמו גם גורמים מוכרים בקהילה היהודית אורתודוקסית בארה"ב, הביעו שאט נפש מ"סעודת הטריפה". באתר "כיכר השבת" הדגישו כי המסעדה "מציעה רצועות חזיר קריספי, סרטנים ושרימפס" ומדווחים כי בקהילה היהודית בארה"ב "מצפים שבסביבת נתניהו יפיקו לקחים ויתנצלו על התקרית המבישה, תוך קבלת אחריות על כך שלהבא הדבר לא יישנה".

גורמים יהודיים מצוטטים ב"כיכר השבת" כמי שאומרים: "כואב הלב לראות פגיעה שכזאת בקרב כלל היהודים שומרי המסורת ואוהדי הדת המקפידים רובם ככולם על כשרות".

ב"כיכר השבת" מביאים בפני הקוראים החרדים את עיקרי התפריט במסעדה: שוק וירך חזיר, ממולח ומיובש, מבוש עם גבינה מוצרלה ופרמזן ברוטב מתוק מתובל המוגש עם פסטרמת חזיר; קציצות ברווז ממולאות בגבינה קשה, גבינה איטלקית וגבינת שמנת המוגשות עם פטריות ובשר עגל ברוטב יין ודובדבן; סרטן קר עם לימון, שעועית לבנה ורצועות חזיר קריספי.

ח"כים חרדים כמו ישראל אייכלר ומשה גפני מיהדות התורה תוקפים באתר החרדי את נתניהו. "זה באמת מגעיל שחזירי ההון והשלטון אוכלים יחדיו במסעדת חזיר", אמר אייכלר. גפני הוסיף כי "מדובר בחוסר רגישות חמור כלפי יהודי העולם והעם בישראל".