הפתעה בארה"ב: 213 אלף משרות נוספו לסקטור הפרטי

(עדכון) כלכלנים בשוק ציפו לתוספת של כ-209 אלף משרות בספטמבר ■ ביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה המלא ■ ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני (ISM) שעלה בספטמבר ל- 59.5 נק' - מעל הצפי

אבטלה / צילום: thinkstock
אבטלה / צילום: thinkstock

נתון חיובי נוסף שפורסם היום (ד') בארה"ב מאותת כי הכלכלה עלתה על מסלול ההתאוששות המהיר. סקר ה-ADP לחודש ספטמבר הצביע על תוספת של 213 אלף משרות בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות), מעל הצפי בשוק שעמד על תוספת של 209 אלף משרות ולאחר שבחודש אוגוסט נוספו לסקטור הפרטי 202 אלף משרות.(נתון שעודכן מטה מ-204 א')

נתון ה-ADP נחשב למעין "קדימון" לקראת דוח התעסוקה המלא שיתפרסם ביום שישי. לפי התחזיות בשוק כ-216 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש החולף בעוד שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 6.1% (שנתי). אם התחזיות יתממשו מדובר בנתון חיובי מאוד, שכן כלכלנים בשוק הציבו יעד של 200 אלף משרות בחודש כסימן להתאוששות בריאה בשוק העבודה. לגבי ה-ADP, יש לציין, כי זהו החודש השישי ברציפות שבו נוספו לסקטור הפרטי יותר מ-200 אלף משרות.

לאחר פרסום הנתון הדולר ממשיך להתחזק מול המטבעות המרכזיים בעוד הירידות בחוזים העתידיים התמתנו מעט.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני (ISM) לחודש ספטמבר, שרשם קריאה של 59.5 נקודות, מעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על קריאה של 58.5 נקודות, לעומת קריאה של 59 נקודות באוגוסט. במקביל פורסמו הוצאות הבנייה לחודש אוגוסט, שהפתיעו וירדו ב-0.8% בעוד הצפי בשוק עמד על עלייה של 0.4%, לאחר עלייה של 1.8% בחודש הקודם.