הצלחה לחברת לייפבונד בניסוי לאיחוי המעי; במו"מ לשיווק

לייפבונד מפתחת דבק ביולוגי לאיחוי רקמות ■ בניסוי זה, שהיה קטן יחסית, לא עלו סוגיות בטיחות בשימוש בחומר, ולא ניכרו דליפות אצל המטופלים שטופלו במוצר של לייפבונד

 ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

חברת לייפבונד, שמפתחת חומר איטום כירוגי לאיחוי רקמות, פרסמה תוצאות מניסוי קטן שערכה בחיזוק של איחוי מבוסס סיכות במטופלים העוברים כריתת מעי. במסגרת הניסוי, עשרה חולים שעברו כריתת מעי בעקבות סרטן הרקטום, חולקו בבדיקה לשתי קבוצות, האחת טופלה בטיפול הרגיל לאיחוי מעי, המבוסס על סיכות. השנייה טופלה בסיכות וגם בחומר האיטום של לייפבונד.

בניסוי זה, שהינו עדיין קטן יחסית, לא עלו סוגיות בטיחות בשימוש בחומר, ולא ניכרו דליפות אצל המטופלים שטופלו במוצר של לייפבונד. במקביל נמצאת החברה בניסוי יעילות רב מרכזי ב-70 חולים, בניתוח המעי הגס. תוצאות הניסוי צפויות עד סוף השנה.

לדברי נשיא ומנכ"ל לייפבונד גדעון סטורלזי, המוצר מהווה שילוב מוצלח של שתל ביו-כירוגי, שמוגדר רגולטורית כאביזר רפואי. לדבריו, בהשוואה למוצרים הקיימים בשוק, תהליכי הייצור והאספקה קצרים ופשוטים יותר והמוצר עשוי להיות זול יותר. הוא מוסיף כי "החברה נמצאת במגעים עם גורמים בכירים במספר חברות בנוגע לכניסה לשוק".

לייפבונד הוקמה על ידי ישי אתר ואורן פרייס בלום ב-2007 וגייסה עד היום כ-30 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה נמצאים רוברט טאוב וחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון. משקיעים נוספים בחברה הם פיטנגו, גיזה, קרן אאורום של מוריס קאהן ואחרים.