הדולר צנח בכ-0.8%; "מימוש, ימשיך להתחזק בטווח הארוך"

הדולר היציג נחלש לרמה של 3.644 שקלים והאירו ירד בכ-0.4% לשער יציג של 4.606 שקלים

ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס
ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס

השקל נסחר במגמת התחזקות מול המטבעות המרכזיים, במהלך יום המסחר במטבעות. הדולר נחלש בכ-0.76% לשער יציג של 3.644 שקלים וגם האירו ירד בכ-0.38%לשער יציג של 4.606 שקלים לאחר שהתחזק מוקדם יותר.

האם ה-ECB יפעל שוב? הבנק המרכזי האירופי יפרסם היום את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית. ייתכן שנגיד הבנק מריו דראגי יחליט להוציא לפועל צעדים מונייטאריים נוספים במטרה להשיג את יעד האינפלציה ולהמריץ את הכלכלה.

בחדר עסקאות המט"ח של אקסלנס אומרים היום כי "השקל המשיך להתחזק אתמול, במה שנראה כמו מימושי רווחים. הצמד דולר-שקל נסחר אתמול במגמה שלילית במשך כל היום וירד עד מתחת ל-3.65 שקל, לפני שתיקן מעט אל עבר 3.66. התנועה של השקל אתמול הייתה בניגוד למגמה בעולם, ולכן ראינו ירידה חדה בשערי המטבעות הצולבים, כאשר הליש"ט ירד לרמה של 5.92 מול השקל והאירו ירד עד לרמה של 4.6050. היום נחכה לראות האם השקל ממשיך להתחזק ומבסס את שינוי הכיוון, או שיחזור למסלול העליות. בכל מקרה יש לשים לב לנתונים מארה"ב ואירופה ביומיים הקרובים, אשר צפויים להשפיע על המסחר".

מחדר עסקאות ראשי של חברת מט"ח 24 נמסר כי "בפתחו של יום מסחר זה, הנחת העבודה תהיה שהצמד דולר שקל התקשה לפרוץ את מחסום 3.70 ולטווח הקצר אנו עשויים לראות תיקון טכני יורד לקראת סוף פעילות המסחר בערב יום הכיפורים. המבחן הבא של הצמד בטווח הקצר, יהיה אחד מהשנים: האם ישבור את מחסום 3.65 ואז התבססות מתחת לתמיכה הזאת עלולה להוביל לתמיכה הבאה ב-3.60. מנגד פריצה והתבססות המחיר מעל 3.70 עלולה להוביל את הצמד לכיוון 3.80".

אלעד סלומון, אנליסט בכיר ביוטרייד, מציין כי" בטווח הקצר עשוי הדולר-שקל לעבור מימוש קל לאיזור הרצועה בין 3.65-3.57 שקל לדולר, אולם בטווח הארוך אין שום שינוי בהנחת העבודה כי הדולר בפני ייסוף מהותי מול כל מטבעות העולם ובפרט מול השקל הישראלי. התנהגות הדולר בעולם משתקפת ע"י מדד האינדקס, מדד המשקלל את יחס הדולר למטבעות העיקריים".

"ישנן כמה סיבות מהותית לעליית הדולר כאשר העיקרית ביניהן היא ההבנה של משקיעים כי תקופת הריביות הנמוכה עתידה להסתיים בקרוב וכתוצאה מכך הדולר נהנה מביקושים הולכים וגוברים כאשר הון מופנה לנכסים פיננסים סוליידים המתומחרים בדולרים. מעבר לכך, השווקים אמנם נסחרים סביב רמות שיא, אולם רמות הסיכון עולות בהתמדה כאשר קצב עליית המחירים בשווקים יורד, עובדה הגורמת להוצאת כספים לאפיקים סולידיים שבינהם אג"ח והשקעה בדולר. אל מול השקל הישראלי, אין שינוי בהנחת העבודה והצפי שבטווח הרחוק נראה את הדולר שובר את רמת 3.75 השקלים ואף צפונה. למשקיעים המעוניינים להצליח בשוק רצוי לפתח אסטרטגיית מסחר מוגדרת וברורה מראש לטווח הארוך ולא להילחץ מכל מימוש כזה או אחר שמתרחש בטווח הקצר", אומר סלומון .