אפליקציית Houzz של זוג ישראלים לשעבר גייסה 165 מ' ד'

זאת לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר ■ החברה עוסקת בעיצוב אונליין בתחומי עיצוב הבית, אדריכלות ועיצוב כללי

סטארט אפ HOUZZ / צילום: מהוידאו
סטארט אפ HOUZZ / צילום: מהוידאו

מסתבר שעיצוב הבית הוא עסק כלכלי למדי: זוג ישראלים לשעבר - אלון כהן ועדי טטרקו - הצליח לגייס 165 מיליון דולר לפי שווי של 2.3 מיליארד דולר לאתר עיצוב הבית Houzz שהקימו השניים בסיליקון ואלי לפני ארבע שנים.

את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון סקויה לצד משקיעים קודמים נוספים כמו האנג'ל הסדרתי אורן זאב, New Entetprise Associates, GGV Capital ו-KPCB, לצד המשקיעים החדשים: DST Global ו-T. Rowe Price. יש לציין כי לחברה אין קשר לישראל ואין לה מרכז פיתוח בארץ.

אז מה עושה Houzz שהביא את שני מייסדיה לגייס משקיעים מובילים וסכום כולל של כ-215 מיליון דולר? מדובר באתר ובמגזין אייפד בתחום עיצוב ואדריכלות הבית שמאפשר למי שרוכש לשפץ את הבית או רוכש חדש וצריך לעצב אותו מאפס לקבל סט של כלים לצורך המשימה הלא פשוטה הזו, שיכולה לפעמים לתסכל לא מעט.

החברה מפגישה בין המשפצים לבין אדריכלים ומעצבי פנים, מאפשרת למשתמשים לקבל השראה מעיצובים ברחבי הבית מאזורים שונים בעולם וכן משלבת שכבות חברתיות של שיתוף טיפים ועזרה. במקביל לגיוס, החברה הודיעה גם על השקת חנות מקוונת (Marketplace) שתאפשר למשתמשים לרכוש מוצרים לעיצוב הבית תחת אותה קורת גג, דבר שיהווה מקור הכנסות משמעותי של ממש לחברה.

"מאז היום הראשון, היינו ממוקדים על לייצר את החוויה האחידה הכי טובה לעיצוב וחידוש הבית על-ידי הבאת כל הדברים שאנשים צריכים כדי לשדרג את הבתים שלהם תחת קורת גג אחת", הסבירה טטרקו, המשמשת כמנכ"לית החברה. "הפוקוס הזה אפשר לנו לצמוח באופן אורגני לכדי 25 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש מסביב לעולם. יש לנו כעת הזדמנות יוצאת דופן לענות לביקוש הגדול שנוצר לפלטפורמה שלנו ולהביא את הבשורה ליותר מקומות בעולם".

מקור ההכנסה של Houzz נובע מפרסום של חברות דוגמת איקאה בתוך האתר והמגזין המקוון שלה. מנוע ההכנסות השני הוא שירות "פרו פלוס", מוצר פרימיום לבעלי מקצוע בתחום עיצוב הבית. שני מנועי ההכנסה הללו עדיין לא הושקו מחוץ לצפון אמריקה, כך שעל הנייר הפוטנציאל הכלכלי רחוק מלהיות ממומש.

"חברת Houzz יצרה מוצר מהפכני שמשנה את שוק עיצוב הבית שמגלגל 300 מיליארד דולר בארה"ב", הסביר אלפרד לין, שותף בסקויה ודירקטור ב-Houzz. "זה ייחודי לראות חברה גדלה בקצבים כאלה ולנהל עסק יציב שכזה עם שלושה מקורות הכנסה שונים. אנחנו נרגשים להשקיע שוב ונמשיך לעזור לצוות החברה לפרוץ את הדרך בתעשייה גלובלית".