וולס פרגו: אל תאמינו לשמועות על מיזוג בין טבע למיילן

בסוף השבוע נפוצו שוב שמועות בוול סטריט על מיזוג אפשרי בין טבע למיילן, אך אנליסט בוולס פרגו מסביר למה הסיכוי לכך קלוש

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

האנליסט מייקל פארם מבנק וולס פרגו ממליץ למשקיעים לא להאמין לשמועות על מיזוג פוטנציאלי בין טבע למיילן , שמועות שנפוצו שוב בסוף השבוע בוול סטריט.

לדעתו של פארם, למיזוג שכזה יש יתרונות וחסרונות, ובעוד שהמהלך הזה עשוי להיות אטרקטיבי מבחינה פיננסית, הסיכוי למיזוג בין 2 חברות התרופות הללו קלוש.

פארם מעריך שרכישת חברת תרופות גנריות היא לא בראש סדר העדיפויות של טבע, מה גם שרכישה כזו לא תפתור את בעיית הצמיחה של טבע. הוא ציין גם שמיילן לא בהכרח תרצה להימכר או להתמזג.

זו אינה הפעם הראשונה שעולה ספקולציה על מיזוג בין מיילן לטבע. בחודשים האחרונים נפוצו שמועות והערכות שונות למהלך גדול של רכישה או מיזוג שתבצע טבע, ובנוסף למיילן עלה גם שמה של חברת התרופות הקנדית ואלנט.

מניית מיילן זינקה אמש בוול סטריט בכ-8% לאור העלאת תחזית הרווח שלה לרבעון השלישי של השנה. מיילן צופה רווח של 1.12-1.16 דולר למניה לעומת תחזית קודמת של 90 סנט למניה.

טבע נסחרת בוול סטריט ובבורסה בת"א לפי שווי שוק של 46.89 מיליארד דולר ובמהלך המסחר בסוף השבוע נגעו מניותיה בשיא שנתי של 55.14 דולר. מיילן נסחרת לפי שווי של 18.79 מיליארד דולר והיא אחת מ-4 החברות שמאיימות להשיק גרסה גנרית לקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה.