הטיפ היומי: מניית נדל"ן ישראלית שיכולה לזנק ב-18%

באפסילון ממליצים על מניית לוינשטיין נכסים במחיר יעד של 38 שקל: נכסים איכותיים, הנהלה מנוסה ותזרים חזק

מגדל לוינשטיין / צילום: איל יצהר
מגדל לוינשטיין / צילום: איל יצהר

לוינשטין נכסים היא חברת נדל"ן מניב הנסחרת בתל אביב בשווי של כ-433 מיליון שקל. לחברה 9 נכסים עיקריים, רובם בעלי שיעורי תפוסה גבוהים של כ-98% ומהוונים בשיעורי היוון שמרניים ביחס לחברות נדל"ן אחרות. לדוגמה, בבעלותה מספר נכסים איכותיים הנמצאים במרכז תל אביב ומהוונים בשיעורי היוון של 8%-8.25% (לעומת כ-7.7%-7.5% אצל חברות אחרות).

ללוינשטיין נכסים יש שני נכסים מהותיים, מגדל לוינשטיין ומגדל דיסקונט, אשר מהווים כ-60% מהשווי הנכסי הכולל. להערכתנו, הסיכון בנכסים אלו מוגבל הודות למיקומם המצוין במרכז ת"א ולאיכות השוכרים. כמו כן, מגדל דיסקונט מספק תשואת NOI של כ-9.4%. מדובר בתשואה גבוהה מאוד ביחס לאלטרנטיבות הקיימות בשוק, ולהערכתנו שווי של הנכס בדוחות הכספיים נמוך מהשווי הכלכלי האמיתי.

החברה מחזיקה גם בכ-25% מקרקע במתחם התחנה המרכזית הישנה, ויחד עם שותף היא שולטת על כ-45% מהמתחם. לשטח זה ישנה תב"ע בתוקף משנת 1936, אשר לפיה מותר לבנות ללא הקלות 300%-400% בייעוד למגורים, משרדים ומלונאות. להערכתנו, בשנים הקרובות ייתכן שהחברה תבצע פירוק שיתוף בקרקע ותצא לדרך בביצוע הפרויקטים - דבר שעשוי להציף ערך רב לבעלי המניות בטווח הבינוני-ארוך.

לקראת סוף השנה החברה צפויה להתחיל בבניית מרכז מסחרי בכפר סבא בשטח נטו להשכרה של כ-7,000 מ"ר, והבנייה צפויה להמשך כשנתיים. להערכתנו, המרכז המסחרי החדש צפוי להציף ערך לבעלי המניות בטווח הבינוני ולהגדיל את הכנסות החברה בכ-7-8 מיליון שקל בשנה.

מבחינה מאזנית, החברה מתנהלת עם שיעורי מינוף שמרניים, כך שההון העצמי שלה מהווה כ-55% מסך המאזן. המינוף הנמוך מאפשר לה לחלק דיבידנד בתשואה של כ-5%-6%. בנוסף, במקרה הצורך החברה יכולה בקלות להגדיל את המינוף לצורך רכישה או הקמת נכסים מניבים חדשים.

לאור כל אלו אנו ממליצים על מניית לוינשטיין נכסים עם מחיר יעד של 38 שקל - אפסייד של כ-18% ביחס למחירה הנוכחי.

בן נבו שלם, אנליסט נדל"ן אפסילון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם