הדולר זינק ל-3.67 ש': "הסוף לתיקון הקצר משבוע שעבר"

הדולר היציג קיבל "רוח גבית מדוח התעסוקה" והתחזק בכ-0.7% לשיא של יותר משנה ■ האירו היציג נחלש קלות ונקבע על 4.606 שקלים

ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס
ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס

הדולר היציג התחזק היום (ב') בכ-0.7% ונקבע על 3.67 שקלים, שיא של יותר משנה. האירו, מנגד, נחלש קלות מול המטבע המקומי ונקבע על 4.606 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.254 דולרים. נציין, כי מוקדם יותר היום הדולר זינק בכ-1.2% לרמה של 3.69 שקלים אבל מאז התמתנה המגמה.

מגמה חיובית נרשמה הבוקר בבורסות אסיה, כאשר הפעילים במזרח הרחוק הגיבו לראשונה לדוח התעסוקה האמריקאי שפורסם ביום ו'. באירופה המסחר מתנהל בעליות של יותר מ-1% כאשר החוזים העתידיים מאותתים על פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט.

248 אלף משרות נוצרו במשק האמריקאי בחודש ספטמבר (לעומת צפי ל-215 אלף משרות) ושיעור האבטלה ירד ל-5.9% לעומת 6.1% באוגוסט. נתוני יולי-אוגוסט עודכנו מעלה ובוול סטריט חגגו גם את העובדה שזו הפעם הראשונה מאז 2008 שהאבטלה יורדת מתחת ל-6%.

בעולם, הדולר ממשיך להעפיל לשיאים חדשים למול המטבעות המרכזיים, כאשר הוא קובע שיא של שנתיים וחודשיים למול האירו, שיא של שש שנים למול הין ושיא של 9 חודשים למול השטרלינג. מדד הדולר, הבוחן את ערכו של המטבע למול סל של מטבעות מרכזיים, נעל שבוע 12 ברציפות של עליות והוא נסחר ברמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2010.

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה: "בפתחו של יום מסחר זה, ניתן אור ירוק לטווח הרחוק לסוחרים ולרוכשים במטבע הדולר, וזה לאחר הצהרה ברורה של חטיבת המחקר של בנק ישראל כי הריבית תעמוד על 0.25% עד סוף 2015. את השלכות ההצהרה נוכל להעריך בפתיחת עליות מדודות של הדולר ותיקון שוק טכני כלפי מעלה, שקל וחומר יביא למגמת החלשות נוספת של השקל בעקבות ההצהרה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר מקבל רוח גבית מדוח התעסוקה הטוב מהמצופה שפורסם בשישי בארה"ב. הדולר-שקל כבר משלים 8 שבועות רצופים של עלייה, וזאת לאחר שבמרבית שבוע המסחר הקודם הצמד ביצע תיקון ונסיגה לאחור. הטריגר למהפך החד ביום שישי היה דוח התעסוקה הטוב מהמצופה שפורסם בארצות הברית בשישי בצהריים. הנתונים הטובים גרמו לאופטימיות רבה בשוק והגבירו את הציפיות להעלאות ריבית מצב הפדרל ריזרב ב-2015.

"הנתונים הללו רק מחזקים את פערי הצמיחה והתשואה בין ארצות הברית לישראל, אשר צפויים להמשיך ולהניע את הצמד מעלה. העלייה מעל 3.68 ככל הנראה סימנה את סופו של התיקון הקצר שראינו בחלקו הראשון של השבוע שעבר. הרמה המשמעותית הבאה כעת של הדולר-שקל היא 3.70. פריצה מעל רמה זו עשויה לדרבן את הספקולנטים לדחוף קדימה ולסמן את המהלך המשמעותי הבא. רק ירידה מתחת ל-3.65 תטה את הכף כלפי מטה. אולם, לאור מצבו של הדולר בעולם בימים הללו, הסבירות היא להמשך מגמת העלייה".

במחלקת המחקר של Smart Capital מציינים כי "כפי שצפינו, המסחר במהלך השבוע האחרון בדולר-שקל התאפיין במימושים קלים אשר בלמו מעט את הזינוק המטאורי של הצמד. ברמה הטכנית נוצרה תבנית נר פטיש אשר מאותתת לנו על סיום מהלך התיקון. הירידה במדד אמון הצרכנים הישראלי כמו גם המשך התחזקות הדולר כנגד כלל המטבעות צפויים להמשיך ולדחוף את הדולר-שקל לרמות ההתנגדות 3.72 בטווח הקצר ו-3.8 בטווח הבינוני".