נעילה שלילית בוול סטריט; מניית אלקוברה קרסה 57%

קולמקס: "שוק התעסוקה האמריקאי הוכיח שוב את עוצמתו לאחר פרסום נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר" ■ מניות שעמדו במוקד: HP תתפצל לשתי חברות, אלקוברה הודיעה על הצלחת ניסוי, איזיצ'יפ חתכה תחזית ההכנסות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בירידות שערים קלות חרף העליות בשוקי העולם ונתוני התעסוקה הטובים מהצפוי שהתפרסמו ביום שישי בארה"ב. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו והסוחרים התמקדו בעיקר בשטף דיווחים מהותיים של מספר חברות ענק.

נתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב בסוף השבוע הצביעו על ירידה באבטלה לרמה של 5.9% בספטמבר, ותוספת של 248 אלף משרות לשוק העבודה.

לדברי אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס בית השקעות, "שוק התעסוקה האמריקאי הוכיח שוב את עוצמתו לאחר פרסום נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר. המשק האמריקאי ממשיך לייצר מקומות עבודה כאשר מחירו האפסי של הכסף מעודד את המשקיעים לקנות מניות ולהשקיע ביצירת מקומות עבודה. מנגד בוחרים המשקיעים להתעלם משיעור ההשתתפות ההולך ויורד אשר אינו מבשר טובות בטווח הארוך.

"בחדרי העסקאות ניתן לזהות ביקוש לחוזי לונג על השווקים בארה"ב ועל הדולר האמריקאי במקביל לגידור רחוק של מדדי אירופה. עובדה זו מאותתת כי המשקיעים מזהים פתיחת פערים בין השווקים כאשר מדדי אירופה צפויים להתממש קודם".

מניות במוקד

מניית Hewlett-Packard ריכזה עניין על רקע דיווחים על פיצול בחברה שיוכרז היום או בימים הקרובים, וייצור שתי חברות - אחת שתעסוק במחשבים ומדפסות, ואחת במיחשוב תאגידי ושירותי IT.

כמו כן, וולט דיסני עמדה במוקד על רקע כוונתה לחלץ את חברת יורו דיסני בהיקף מיליארד אירו.

פלוריסטם קיבלה המלצת "קנייה" מחברת מחקר האקוויטי Acceleron, עם מחיר יעד של 21 דולר, המשקף למניה פרמיה של 634%.

חברת הביומד הישראלית אלקוברה הודיעה היום על הצלחה בניסוי שלב III לתרופה לטיפול בהפרעות קשב. החברה מדווחת על "שיפור מהותי בסימפטומים" בהשוואה לקבוצת חולים שקיבלו פלצבו. אלקוברה סיימה את הטיפול והבדיקה של כל החולים המשתתפים בניסוי ב-21 בספטמבר.

איזיצ'יפ חתכה היום את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי ב-14% לטווח של 19-22 מיליון דולר.

חברת הדירוג S&P מעלות הורידה הדירוג לכיל ל-"AA", בשל שינוי לרעה בפרופיל הסיכון הפיננסי. תחזית הדירוג נותרה יציבה.

קבוצת הילטון (סימול: HLT) הודיעה היום כי היא מוכרת את מלון וולדורף אסטוריה בניו יורק לענקית ביטוח סינית תמורת כ-2 מיליארד דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]