הושלמה העסקה: לאומי והכשרה רכשו 40% מסינמה סיטי

הרכישה ב-200 מיליון שקל - לפי שווי של חצי מיליארד שקל ■ מנכ"ל לאומי פרטנרס: "עיקר הצמיחה צפויה ממתחמים חדשים ומפיתוח המתחמים הקיימים"

סינמה סיטי גלילות / צילום: תמר מצפי
סינמה סיטי גלילות / צילום: תמר מצפי

אחרי חודשים ארוכים של מגעים הושלמה עסקת סינמה סיטי, שבמסגרתה רוכשים בנק לאומי והכשרה ביטוח 40% ממניות החברה בתמורה ל-200 מיליון שקל. העסקה משקפת לחברה שווי של כ-500 מיליון שקל.

את המניות מכרה קרן שמרוק, שהחזיקה ב-20% מהן, ויצאה מההשקעה 5 שנים לאחר שנכנסה אליה. עוד 20% נמכרו על-ידי בעלי השליטה: משה וליאון אדרי, יעקב כהן ומשפחת חדידה מצרפת.

המייסדים רושמים לעצמם אקזיט חלקי נאה של כ-100 מיליון שקל, והם נשארים עם 60% ממניות החברה ובעלי השליטה בה.

מרבית הסכום יועבר לבעלי המניות, וחלקו יוחזק בנאמנות, ובעוד שנתיים תחול התחשבנות סופית על מחיר העסקה, וזאת בהתאם לתוצאות החברה.

ראשונה להתחיל במגעים הייתה לאומי פרטנרס, ובהמשך הצטרפה גם הכשרה ביטוח, שרכשה את מניות קרן שמרוק, שהחליטה להצטרף למכירה. מבנה העסקה בעבור בנק לאומי והכשרה ביטוח הוא דומה, ויהיו להן בין היתר נציגים בדירקטוריון.

סינמה סיטי, או בשמה הרשמי של החברה ניו לינאו סינמה, הוקמה בשנת 2000, והיא מחזיקה במתחמי בידור מבוססי קולנוע בארץ ובפורטוגל, שבין המוכרים בהם הם המתחמים בגלילות, בראשון-לציון ובירושלים. בכוונת החברה לפתוח מתחמים גם בנתניה ובכפר-סבא. לפי הערכות, התזרים של החברה מגיע לעשרות מיליוני דולרים בשנה.

הנפקה על הפרק

ירון בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס, אומר כי הבנק החליט להשקיע בחברה בין היתר משום שמדובר בחברה שאינה מושפעת מהסייקל הכלכלי. "למרבה ההפתעה, גם בתקופות קשות במשק, תחום זה לא נפגע", הוא אומר ל"גלובס". "מדובר בדרך בילוי זולה יחסית למשפחה, ולכן גם בתקופת הפחות טובות במשק, הענף לא נפגע. כמו כן, ספציפית המתחמים של סינמה סיטי מאוד מצליחים, והעסק מאוד תזרימי, ונמצא במגמה להקטנת המינוף, לאחר ההשקעות הגדולות שבוצעו לבנייתו בשנים האחרונות", הוא מוסיף.

- מהיכן תגיע ההשבחה של העסק? יש תוכניות להתרחב לחו"ל?

"חו"ל כרגע לא על הפרק, ואולי יהיה יותר רלוונטי בעתיד. עיקר הצמיחה צפויה מפתיחת מתחמים חדשים, וגם מהמתחמים הקיימים, שיפותחו וייכנסו לעוד פעילויות. כך לדוגמה, בימים אלה בסינמה סיטי בגלילות בונים אולם הופעות".

- ומה לגבי הנפקה?

"בהנחה שהעסק ימשיך לצמוח ולהתפתח, ההנפקה בהחלט תהיה על הפרק".

לאומי פרטנרס מסכמת בימים אלה שנה פעילה למדי, שבה ביצעה לא מעט מימושים, ביניהם במגדל ובפרטנר, ומכירת מניות בהנפקת מובילאיי, ומנגד ביצעה השקעות חדשות כמו בסינמה סיטי ובגדות. בבנק שינו בשנים האחרונות את מדיניות ההשקעה, והחליטו להעדיף לפזר יותר את התיק מאשר בעבר, כך שכל השקעה תעמוד בממוצע על 100-200 מיליון שקל.

סינמה סיטי
 סינמה סיטי