יציבות בנעילת המסחר בבורסה; אסם ושטראוס ירדו 2.4%

הממשלה תתכנס היום בכדי לאשר את תקציב 2015 ■ היום יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה ■ ירידות בוול סטריט ובבורסות אירופה

בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ג') ננעל ביציבות, ברקע מגמה שלילית בוול סטריט ובבורסות אירופה. היום היה יום המסחר האחרון לשבוע זה לרגל חג סוכות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.31 מיליארד שקל.

בארץ, הממשלה תתכנס היום בכדי לאשר את תקציב 2015 ולאחר האישור (שבכלל לא בטוח שהוא יעבור היום) יעבור התקציב לוועדת הכספים לדיונים ושינויים.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, מנסה למנוע את כוונת שר האוצר, יאיר לפיד, לדחות את הגשת הצעת חוק התקציב לכנסת - כך נודע ל"גלובס". ממכתב דרמטי שהופץ הבוקר לשרי הממשלה כמה שעות לפני אישור תקציב המדינה בממשלה, עולה כי לפיד ביקש לדחות את הנחת תקציב המדינה על שולחן הכנסת לדצמבר. זאת, בניגוד לחוק היסוד הקובע כי התקציב אמור להיות מוגש לכנסת עד ה-2 בנובמבר על מנת לאפשר לחברי הכנסת זמן ללמידת החומר לקראת ההצבעה הסופית במליאת הכנסת בסוף דצמבר.

המחאה משפיעה על שטראוס ואסם

מניות שטראוס ואסם יורדות על רקע "מחאת המילקי".

חברת הביו-רפואה הישראלית פלוריסטם הודיעה היום כי ניצחה במאבק על פטנט אירופי לפיתוח טיפולים מתאי גזע מהשלייה. זאת לאחר שחברת תאי גזע הגישה ערעור על תקפותו של פטנט מספר EP2200622 שהוענק לפלוריסטם על ידי משרד הפטנטים האירופי.

איזיצ'יפ חתכה אתמול את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי ב-14% לטווח של 19-22 מיליון דולר.

חברת הדירוג S&P מעלות הורידה את הדירוג לחברת כיל ל-"AA", בשל שינוי לרעה בפרופיל הסיכון הפיננסי. תחזית הדירוג נותרה יציבה.

חברת הביוטכנולוגיה קדימהסטם הודיעה היום כי לאחר יום אחד בלבד מהגשה לרשות הרגולטורית האמריקאית (FDA) לגבי טיפול תאי שמפתחת החברה למחלת ה-ALS, התקבלה תשובה מעודדת. לאור עומק ובשלות הנתונים שהוגשו, ממליץ ה-FDA לדלג על שלב ההערכה הנוכחית ולהתקדם בקצב מהיר בתהליך האישור לשלב הביסוס ובטיחות המוצר ולקראת הניסויים הקליניים.

חברת קרדן נדל"ן השלימה בהצלחה הנפקה של איגרות חוב. בשלב המוסדי והציבורי נרשמו ביקושי יתר גבוהים בהיקף של למעלה מ-240 מיליון שקל (פי 2 מהסכום שביקשה החברה לגייס). בסך הכל קרדן נדל"ן גייסה בשלב המוסדי והציבורי כ-125 מיליון שקל.

חברת נקסטקום דיווחה היום על התקשרותה בהסכם לביצוע פרויקט שדרוג תשתיות מקיף בקיבוץ נגבה בהיקף כספי של כ-15 מיליון שקל.