ועד עובדי דיסקונט: לא נשתף פעולה עם עופר עיני במו"מ

הוועד שלח מכתב למנכ"לית הבנק לילך אשר טופילסקי ובה הביע רשמית את התנגדותו מהמינוי הצפוי של יו"ר ההסתדרות לשעבר ליועץ לענייני יחסי עבודה בבנק ■ "לא נוכל לאפשר כי עיני ישב מול נציגות העובדים וינהל מו"מ בשמה של ההנהלה"

עופר עיני / צילום: איל יצהר
עופר עיני / צילום: איל יצהר

"ארגון העובדים לא יקבע להנהלת הבנק מי ייצג אותה ומי לא, כשם שאין להנהלה כל זכות לקבוע מי מייצג את ארגון העובדים", כך כתב ועד העובדים של בנק דיסקונט למנכ"לית הבנק לילך אשר טופילסקי במכתב בעקבות ההחלטה של הבנק למנות את יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני ליועץ ליחסי עבודה של הבנק.

בוועד כותבים: "לא ניתן להתעלם מהמשמעות האתית של הצעד עליו החלטתם, במיוחד כשמדובר בנושאים שהיו על סדר היום בעת שיו"ר ההסתדרות היוצא עדיין כיהן בתפקידו ונהנה מתמיכתם של הדיסקונטאים".

לאור זאת מציינים בוועד כי אין בכוונתם לשתף פעולה עם עיני: "מר עיני לא יוכל לאור האמור לעיל לקחת חלק או לנהל ישיבות מו"מ מול נציגות העובדים. לא נוכל לאפשר כי עיני ישב מול נציגות העובדים וינהל מו"מ בשמה של ההנהלה", לשון המכתב.

בוועד שוב מסתייגים מתכנית ההתייעלות של הבנק, עליה הוכרז באחרונה, הכוללת קיצוץ של כאלף משרות בחמש השנים הקרובות: "לא נאפשר שום מהלך שיש בו פגיעה בזכויות העובדים, בשכר העובדים או בתנאי העבודה. כל האמור לעיל במסווה של תוכנית התייעלות שאנו לא שותפים לה ולא נתנו הסכמתנו המלאה לכולה או לחלקה. אנו נעמוד על עמדתנו זו בין אם היועץ להנהלת הבנק יהיה עופר עיני או כל יועץ אחר", לשון המכתב.

בתוך כך זומנו היום ועדי העובדים בכל קבוצת דיסקונט לפגישה היום עם ההסתדרות, שככל הנראה תעסוק בעיקר במינויו הצפוי של עיני.