הדולר זינק ב-1% לשיא שלא נראה מאז מארס 2013

האירו טיפס ל-4.67 שקלים ■ הערכות: בנק ישראל חזר להתערב בשוק ורכש במהלך המסחר 200-250 מיליון דולר ■ בנק ישראל דיווח היום כי יתרות מטבע החוץ הסתכמו לסוף חודש ספטמבר בכ-86.2 מיליארד דולר

ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס
ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס

שערו היציג של הדולר נקבע היום (ג') על 3.708 שקלים, עלייה של 1%. מדובר בשיא שלא נראה מאז ה-14 במארס 2013. במקביל, האירו התחזק ב-1.38% ל-4.67 שקלים.

לפי הערכות בשוק, בנק ישראל חזר להתערב בשוק ורכש במהלך המסחר 200-250 מיליון דולר.

במקביל, בנק ישראל דיווח היום כי יתרות מטבע החוץ הסתכמו לסוף חודש ספטמבר בכ-86.2 מיליארד דולר, ירידה של כ-1.44 מיליארד דולר לעומת סוף החודש הקודם.

בתחום המאקרו, בגרמניה דווח היום כי התפוקה התעשייתית ירדה ב-4% באוגוסט לעומת יולי, הירידה החדה ביותר ב-5 וחצי השנים האחרונות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר: "הדולר-שקל ביצע נסיגה חדה לאחור עם פתיחת שבוע המסחר ולמעשה מחק את הזינוק שנרשם ביום שישי בעקבות נתוני התעסוקה הטובים מהמצופה בארצות הברית. התנועה הזו לא היתה מוגבלת רק לזירת המט"ח המקומית. למעשה, בכל שוק המט"ח העולמי ראינו נסיגה דומה של הדולר. לא היתה לכך איזו סיבה פונדמנטלית משמעותית. היומן היה דליל והמשקיעים בחרו לממש רווחים, וזאת לאחר שמדד הדולר השלים 12 שבועות רצופים של עלייה, הרצף הארוך ביותר מזה 40 שנה. מדד הדולר עלה מאז תחילת השנה ב-8%, וזאת על רקע הציפייה כי כלכלת ארצות הברית תצמח בקצב גבוה יותר לעומת אירופה ויפן וכי הבנק הפדרלי יתחיל ב-2015 בסבב העלאות ריבית, ובכך ייוצר פער תשואה של הדולר למול יתר המייג'ורס. זה המצב גם למול השקל, ועל כן הצפי הוא להמשך העלייה של הדולר-שקל".

"ברמה הטכנית, ירידה מתחת ל-3.65 עשויה לתת את האות לתיקון רחב יותר כלפי מטה. מנגד, עלייה מעל 3.7 תדרבן את הספקולנטים לדחוף את הצמד לשיאים חדשים ועשויה לסמן את המהלך העולה המשמעותי הבא".