המניה שמזנקת בכ-14% בזמן שכל הבורסה נופלת

אר.אס.אל קיבלה הזמנה בהיקף של 4.3 מיליון דולר לאספקת חלקי חילוף למערכת מוטסת שסופקה על-ידי החברה בעבר

בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי

מניית אר.אס.אל בולטת היום (א') בבורסה בזינוק שהגיע לכ-36% מוקדם יותר היום, חרף הירידות החדות בשוק. החברה, המפתחת מוצרי אלקטרוניקה לתחומי התעופה והארטילריה, הודיעה כי קיבלה הזמנה מלקוח במדינה זרה לאספקת חלקי חילוף למערכת מוטסת שסופקה בעבר על ידי החברה.

היקף ההזמנה הינו כ-4.3 מיליון דולר. ההזמנה האמורה צפויה להיות מסופקת במלואה במהלך הרבעונים השני והשלישי של שנת 2015. לפני כחודש דיווחה החברה כי קיבלה הזמנה מלקוח במדינה זרה לאספקת חלקי חילוף למערכת מוטסת שסופקה בעבר ללקוח זה, בהיקף של 1.2 מיליון דולר.

לאר.אס.אל שלושה קווי מוצרים שונים: מערכות דיאגנוסטיקה ופרוגנוסטיקה (מערכות HUMS) לאבחון תקלות ולחיזוי עתידי של תקלות מכאניות במנועים של כלי טיס ומסוקים, במערכות הינע של כטב"מים (כלי טיס ללא טייס) ובטורבינות רוח והידרואלקטריות. המערכות עבור המסוקים והכטב"מים נמכרות בישראל וברוסיה, מערכות הדיאגנוסטיקה עבור טורבינות הרוח נמכרות בסין.

קו מוצרים נוסף הינו מדי מהירות לוע (מדמ"ל) המודדים את מהירות פגז ארטילריה באמצעות מכ"מ ומעבירים את הנתונים למערכת עיבוד אותות המזינה את נתוני המהירות אל מחשבי הירי על מנת לשפר את דיוק הירי על ידי מתן תגובה לשינוי במהירות הלוע (רגע יציאת הפגז מן הקנה). מערכות המדמ"ל נמכרו עד כה בעיקר בארצות הברית וישראל.

קו מוצרים נוסף הינו מערכות בקרה ממוחשבות, בזמן אמת (בזמן הטיסה) למנועי סילון ומערכות בקרת שרת ומכלולים דינמיים בכלי טיס. שידרוג מערכות ישנות בכלי טיס צבאיים לצרכי בטיחות ואמינות של המערכות. המערכות נמכרו עד כה בישראל, ארה"ב, מערב אירופה ומזרח אסיה.