חשש במערב מהתפשטות האבולה: מקרה נוסף בארה"ב

יותר מ-4,000 בני אדם כבר מתו מהנגיף, שקוטל 50%-90% מהנדבקים בו

צוות רפואי מעביר אוכל לחולה אבולה בסיירה לאון / צילום: רויטרס
צוות רפואי מעביר אוכל לחולה אבולה בסיירה לאון / צילום: רויטרס

בעוד מגפת האבולה ממשיכה לגבות קורבנות נוספים במערב אפריקה, עוד ועוד מדינות במערב - בהן ארה"ב, בריטניה, ספרד וגם ישראל - הודיעו על קיום בדיקות לזיהוי הנגיף בקרב כל הנכנסים לתחומן מגיניאה, סיירה לאון וליבריה. הרשויות בארה"ב החלו אתמול לקיים בדיקות לאיתור הנגיף בנמל התעופה ג'. פ. קנדי בניו יורק, ובדיקות יתקיימו בארבעה נמלי תעופה מרכזיים נוספים במדינה.

במקביל, התגלה היום (א') מקרה נוסף של אבולה בתחומי ארה"ב, כשאיש צוות רפואי בבית חולים בטקסס אובחן כנושא את הנגיף, לאחר שטיפל בחולה באבולה בבית החולים.

על אף החמרת הבדיקות, גורמים רפואיים בעולם מזהירים, כי הדרך היחידה לעצור את המגפה היא באמצעות מיגור הנגיף במדינות המקור של התפרצותה במערב אפריקה. "בעוד האבולה ממשיך להזדחל באיטיות למדינות המערב, עלינו לזכור כי יש להתמקד במלחמה בנגיף במדינות המקור שלו ולהגיב במהירות ובאפקטיביות לכל מקרה חדש שמתגלה שם", הזהיר אתמול ד"ר ארווין רנדלנר, מומחה לאפידמיולוגיה מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

יותר מ-4,000 בני אדם כבר מתו מהנגיף, שקוטל 50%-90% מהנדבקים בו. נגיף האבולה עובר דרך נוזלי גוף בלבד, ועדיין לא נמצא חיסון נגדו. עצירה של המגפה מצריכה בידוד של כל נשאי הנגיף עד להיעלמותה.

שלשום הודיעו פקידי בריאות בינלאומיים בסיירה ליאון ב"תבוסה" במלחמה באבולה, ואישרו לסייע למשפחות לטפל בחולים בביתם. אישור זה הוא בבחינת הכרה כי המערכת אינה מסוגלת להתמודד עם הנטל וכי אין סיכוי להציב מספיק מיטות טיפול בבתי החולים כדי לעמוד בביקוש הגואה.

"זוהי למעשה הודאה בתבוסה", אמר ד"ר פיטר קילמרקס, העומד בראש צוות המשימה של המרכזים הפדרליים לבקרה ולמניעת מחלות של ארה"ב, CDC, בסיירה ליאון. "כעת המדיניות הלאומית שלנו היא שעלינו לטפל באנשים האלה בבית".

לנוכח הנסיבות הדומות בליבריה השכנה, שבה נפטר מספר רב יותר של אנשים מהמחלה, הודיעה ממשלת ארה"ב בחודש שעבר כי תשלח 400 אלף ערכות שכוללות כפפות וחומר מחטא.