קטאר תעביר מיליארד דולר לטובת שיקום רצועת עזה

כך הודיעה האמירות הקטנה במסגרת הוועידה של המדינות התורמות לשיקום רצועת עזה בקהיר ■ כווית תעביר לרצועה 200 מיליון דולר, וארה"ב - כ-212 מיליון דולר ■ א-סיסי: ישראל צריכה לשקול לחדש את המו"מ על בסיס היוזמה הערבית

צוק איתן  הפצצות בלב עזה/ צילום: רויטרס
צוק איתן הפצצות בלב עזה/ צילום: רויטרס

קטאר הודיעה היום (א') במסגרת הוועידה של המדינות התורמות לשיקום רצועת עזה בקהיר, כי תעביר מיליארד דולר לשיקום הרצועה. כווית תעביר לרצועה 200 מיליון דולר ואילו ארה"ב תעביר לרצועה כ-212 מיליון דולר.

בתוך כך, נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, קרא היום לישראל לשקול לחדש את המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית על בסיס היוזמה הערבית מ-2002. "עלינו להפוך את הרגע הזה לנקודת התחלה אמיתית להשגת שלום שיבטיח את היציבות והשגשוג באזור ויהפוך את חלום הדו-קיום למציאות. זהו החזון של יוזמת השלום הערבית", אמר סיסי בפתח הוועידה הבינלאומית של המדינות התורמות לשיקום עזה בקהיר.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נאם אף הוא בפתח הוועידה ושב והאשים את ישראל בכישלון המשא ומתן. "קיוויתי שלא נידרש לקיים ועידה כזו בפעם השנייה. קיוויתי שתהליך השלום על בסיס הסכמי אוסלו שנחתמו לפני יותר מ-20 שנה יצליח", אמר אבו מאזן. "הכישלון נובע מהתעקשותה של ישראל לכבוש את אדמת פלסטין". לדבריו, סירובה של ישראל לעמוד בתנאים הקשורים לפתרון שתי המדינות מוביל לחידוש מעגל האלימות בין הצדדים.