הבורסה ננעלה בעליות: מניית החברה לישראל טיפסה 3.2%

התאוששות בחוזים על מדדי וול סטריט ובבורסות אסיה ואירופה סיפקה רוח גבית לשוק התל-אביבי ■ החברה לישראל פרסמה את מתווה הפיצול במקביל למינוי מנכ"ל חדש

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ב') בעליות שערים על רקע ההתאוששות בשוקי חו"ל לאחר טלטלה שמחקה 1.5 טריליון דולר במונחי שווי שוק. כזכור, השוק סגר אתמול בירידות חדות של יותר מ-2%. גם היום המסחר היה מקוצר ומחר יהיה יום המסחר האחרון לשבוע זה לרגל חג שמחת תורה.

באסיה המדדים המובילים נסחרו מוקדם יותר בירידות של כ-1%, אבל התאוששו וסיימו במגמה מעורבת שבין ירידה של 0.4% לעלייה של 0.3% (בורסת יפן סגורה היום לרגל חג מקומי). באירופה המדדים עברו לעליות של עד 0.9% נכון לשעת סגירת המסחר בת"א, והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט עלו עד 0.3%.

שבוע המסחר החולף בוול סטריט היה הגרוע ביותר מאז מאי 2012, ומדד הדאו ג'ונס אפילו מחק את העליות מתחילת 2014 והוא כרגע בתשואה שלילית. ביום שישי בלבד המדדים סיימו בירידות של 2% ויותר וחתמו את השבוע בירידה של כ-3% בסיכום שבועי.

כלכלני פסגות המליצו אתמול לא למכור מניות למרות הנפילה בבורסה כי מדובר בתיקונים בלבד. לדבריהם, עדיף להישאר בשוק כל עוד הסביבה הכלכלית תומכת במניות, ולהערכתם היא עדיין תומכת, ויש להיזהר מלבצע שינויים דרמטיים.

"החלטת הריבית של הפד בהמשך החודש, הנושאים הגיאו-פוליטיים שלא יורדים מהפרק והחולשה באירופה ימשיכו לתמוך בתנודתיות גבוהה בשווקים בטווח הקרוב, אך במבט לשנה הקרובה, האפיק המנייתי ימשיך להיות האטרקטיבי ביותר על רקע הנזילות הגבוהה ורמות התמחור שאינן גבוהות באופן חריג, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את האלטרנטיבות", מסכמים בפסגות (לסיפור המלא).

מניות במוקד

דירקטוריון החברה לישראל מצא מחליף לניר גלעד בתפקיד המנכ"ל: אבישר פז, סמנכ"ל הכספים של החברה, ימונה למנכ"ל לאחר סיום הליך פיצול החברה. במקומו של פז ישמש נתן ילובסקי. על פי מתווה הפיצול, כיל ובזן יישארו תחת החברה לישראל המקורית", שתתרוקן מיתר פעילותה אך תמשיך לפעול מישראל ממטה מצומצם.

בהלמן אלדובי מעריכים כי העלאת הדירוג לבנקים הפועלים , לאומי והבינלאומי על ידי חברת הדירוג S&P מעלות, רגע לפני החג, תשפיע לטובה על האג"ח והמניות שלהם. "מוסדיים עשויים להסיט השקעות באג"ח מדינה שקלית לטובת חוב בנקאי, על מנת ליהנות מתשואה משופרת", מעריכים בבית ההשקעות.

בעלי מניות אי.די.בי פתוח יתכנסו בחודש הבא כדי לאשר למנכ"ל חיים גבריאלי תגמולים נדיבים: מענק מיוחד של שלוש משכורות (כ-380 אלף שקל) בגין תפקודו בשנת 2014, ומצנח זהב בגובה כפול של שש משכורות (כ-720 אלף שקל) במקרה של סיום תפקידו בחברה.

מניית חברת אר.אס.אל , המפתחת מוצרי אלקטרוניקה לתחומי התעופה והארטילריה, זינקה אתמול בניגוד לכיוון השוק לאחר שקיבלה הזמנה מלקוח במדינה זרה לאספקת חלקי חילוף למערכת מוטסת שסופקה בעבר על ידי החברה. היקף ההזמנה הינו כ-4.3 מיליון דולר.