ההצעה שעשויה להזרים לקופת המדינה 3 מיליארד ש' מיידית

איגוד לשכות המסחר: אם האוצר יעביר הוראת שעה להפחתת המס על דיבידנדים, בעלי שליטה בעסקים רווחיים ימשכו גל של דיבידנדים שיכניס מיליארדים לקופת המדינה

אוריאל לין / צילום: תמר מצפי
אוריאל לין / צילום: תמר מצפי

כ-60% מבעלי העסקים הרווחיים ימשכו דיבידנד אם המס יירד ל-20% בהוראת שעה עד סוף 2014, מהלך שיכניס למדינה כ-3 מיליארד שקל באופן מיידי - כך עולה מבדיקה שערך איגוד לשכות המסחר, בראשות אוריאל לין.

מדובר בבעלי עסקים בכל הגדלים - מעסקים קטנים ובינוניים בעלי מחזור של מאות אלפי שקלים בשנה ועד לבעלי שליטה בחברות הגדולות במשק. מהבדיקה שנערכה באיגוד עולה כי מדובר בהיקף משיכה נוסף על זה שתוכנן במילא על-ידי בעלי העסקים.

"על מנת להגדיל את הכנסות המדינה ממסים השנה, יש להעביר הוראת שעה להפחתת המס על משיכת דיבידנד של בעל שליטה בחברה, מרמה של 30% ו-32% לשיעור של 20% למשך חצי שנה עד לסוף 2014, וחזרה לרמה של 25% בשנת 2015", מסר לין. "במקום שהסכומים ישכבו לחינם בחשבונות הבנק של בעלי השליטה, המעכבים את חלוקת הדיבידנד בשל המיסוי הגבוה, הפחתת המס על משיכת דיבידנד תגדיל מיידית את הכנסות המדינה ממסים בכ-3 מיליארד שקל ותוכל למנוע חלק ניכר מהקיצוץ המתוכנן בתקציב".

לין הוסיף כי "המהלך המוצע יעודד בעלי שליטה לשחרר רווחים לחלוקה עד סוף השנה הזו, שכן עקב העלאת המס על משיכת רווחי חברות, חברות רבות בישראל שלהן בעלים מהותיים, מעכבות חלוקת דיבידנדים מחמת המיסוי הגבוה, וכך נוצרת מחדש ביצת רווחים כלואים".