עובדי לאומי לראש חטיבת הטכנולוגיות: "התאכזבנו מהראיון שלך"

העובדים כתבו לדן ירושלמי מכתב חריף בעקבות ראיון שבו דיבר על הצורך בהתייעלות החטיבה

דן ירושלמי / צילום: איל יצהר
דן ירושלמי / צילום: איל יצהר

מתיחות ביחסים בין ועד עובדי לאומי לראש חטיבת הטכנולוגיות של הבנק, דן ירושלמי: בעקבות ראיון שהעניק לפני כשבועיים ירושלמי לעיתון "דה מרקר", ובו גם דיבר על פוטנציאל ההתייעלות בחטיבה, שלחו יו"ר ועד עובדי לאומי, מירי רובינו, ויו"ר וועד המנהלים, אלי זרקא, מכתב חריף לירושלמי.

"התאכזבנו קשות מהראיון שלך, שבו התייחסת לעובדי הבנק בדרך שאיננה מתאימה לרוח לאומי, ואיננה מקובלת על עובדי הבנק", כתבו.

בראיון אמר ירושלמי: "יש בחטיבת הטכנולוגיות הסכמים קיבוציים ומגבלת הגמישות במספר העובדים היא כמובן מגבלה". עוד הוסיף: "אין ספק שאם הייתי בונה היום את חטיבת המחשוב של הבנק, הייתי בונה אותה עם פחות אנשים, פחות חומרה ופחות תקציב".

בתגובה שלח הוועד מכתב ובו דרש מירושלמי הבהרה והתנצלות. "נדהמנו לראות כי במקום לשבח את עובדי הבנק, שמובילים אותו להיות הבנק הטוב בישראל, לאורך כל הראיון התייחסת לעובדים כמגבלה וכבעיית גמישות", כתבו.

במכתב הם גם התייחסו לאמירתו של ירושלמי שלפיה בטווח הארוך אפשר להתייעל ב-20%-30%, וכי בעוד 4-5 שנים הוא יהיה עם מצבת עובדים קטנה יותר. "הגדלת לעשות כאשר הודעת בפומבי שאתה מתכוון להביא למצבת כוח-אדם קטנה יותר - ביטוי מכובס לפיטורים המוניים. לא אמרת מילה אחת טובה על האנשים בלאומי בתוך הררי המילים שבהם העדת בחיוב רב על העשייה שלך", עקצו בוועד את ירושלמי.

ירושלמי הגיע לבנק לאומי מאמדוקס לפני פחות משנתיים, ומאז כניסתו ביצע לא מעט מהלכים בחטיבה, ביניהם גם תהליך התייעלות. בראיון אמר ירושלמי כי דאג להתקרב לעובדים: "עברתי על כל פינה בבניין, היה חשוב לי לראות איפה יושבים העובדים, ולראות את האנשים בעיניים". אולם בוועד לא התרשמו ואף שלחו באותה הזדמנות מסר לגורמים בהנהלת הבנק: "עם כל הכבוד לעובדה שאתה מסכים לאכול צהריים עם העובדים, כנראה ששכחת, כמו לצערי גם גורמים אחרים בבנק, מי הוא עמוד השדרה ומי מוביל אותו להישגים".

מלאומי נמסר בתגובה: "בלאומי נהוגה מסורת ארוכת שנים של כבוד הדדי בין העובדים והנהלת הבנק, כשכולם רואים את טובת הבנק לנגד עיניהם. גם בעתיד נעשה הכל כדי להמשיך מסורת זו שתניב תוצאות מיטביות לעובדים ולבנק".

המכתב של ועד העובדים בלאומי אינו טריוויאלי. בניגוד לוועדי עובדים בבנקים אחרים, דוגמת דיסקונט, שמוציאים לא אחת מכתבים נגד ההנהלה, בלאומי זה לרוב לא מקובל. בתקופה הקרובה צפויים יחסים מתוחים בין הוועד להנהלה, על רקע סיומו של הסכם השכר הנוכחי והצורך בגיבוש הסכם חדש. נושא מרכזי שיעמוד על סדר היום הוא מנגנון הטייס האוטומטי המביא לעלייה של 5.8% בהוצאות השכר מדי שנה - מנגנון שבהנהלת הבנק בראשות רקפת רוסק עמינח נחושים להקטין, ואילו בוועד לא ימהרו להתפשר עליו.