בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות; פריז צנחה 3.4%

דראגי צפוי לנאום היום בגרמניה ■ האינפלציה בגרמניה נותרה ברמה אפסית ■ בסין פורסם כי מדד המחירים לצרכן עלה בספטמבר ב-1.6% (שנתי) מתחת לתחזיות

בורסה אירופה סטוק / צלם: thinkstock
בורסה אירופה סטוק / צלם: thinkstock

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים חדות, ברקע לנעילה מעורבת בבורסות אסיה ולקראת נאומו של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי בוועידה שתיערך בגרמניה.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, לאחר צניחה של יותר מ-3% בשבוע המסחר החולף שהיה השבוע הגרוע ביותר מאז מאי 2012.

משרד הכלכלה בגרמניה החליט לחתוך אתמול את תחזית הצמיחה ל-1.2% השנה ו-1.3% ב-2015. זאת, לעומת התחזית הקודמת מחודש אפריל, אז חזה המשרד צמיחה של 1.8% ו-2%, בהתאמה. כמו כן, המשרד סיפק תחזית לפיה סחר החוץ של גרמניה יתכווץ ב-0.1% השנה, וב-0.3% ב-2015. ההחלטה המאכזבת הגיעה ברקע לרצף נתונים כלכליים מאכזבים.

היום פורסם כי מדד המחירים לצרכן בגרמניה נותר ברמה אפסית בחודש ספטמבר.

מאוחר יותר היום צפוי כאמור לנאום נגיד ה-ECB מריו דראגי. הסוחרים יעקבו בדריכות אחר דבריו בייחוד לאור חילוקי הדעות שנתגלעו בינו לבין יאנס ויידמן, נגיד הבנק המרכזי הגרמני שביחד עם קאנצרלית ברמניה הביע התנגדות נחרצת לעמדתו של דראגי לנקוט בצעדים מוניטארים אגרסיבים הכוללים רכישות אג"ח, במטרה לחלץ את גוש האירו.

מניית Shire Plc קורסת ביותר מ-25% לאחר שחברת התרופות האמריקאית AbbVie הודיעה כי תבחן שוב את העסקה במסגרתה תרכוש את שייר. מניית ASML מוסיפה כ-2% לאחר שפרסמה תחזית הכנסות מעודדת למחצית הראשונה של 2015.

סין תנקוט בצעדים מרחיבים?

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום במגמה מעורבת, ברקע לפרסום מספר נתונים בסין ולאחר ההתאוששות שנרשמה אתמול בוול סטריט. החוזים העתידיים נסחרים ביציבות.

בדרום קוריאה הבנק המרכזי החליט לחתוך את הריבית במטרה לתמוך בצמיחה, זו הפעם השנייה ברציפות ב-3 החודשים האחרונים. בעוד בסין הממשל מתכנן תמריצים כלכליים חדשים בעקבות נתוני האינפלציה החלשים. הנפט מסוג ברנט עולה היום קלות לאחר שצנח אתמול ביותר מ-4% לשפל של שנתיים, זאת בשל החשש מפני ההאטה של הכלכלה הגלובלית. מדד הדולר של "בלומברג" התחזק ביור מ-6% מאז סוף יוני, עדות להתאוששות של הכלכלה החזקה בעולם.

בסין כאמור פורסם היום מדד המחירים לצרכן, שעלה בחודש ספטמבר ב-1.6% (שנתי) הקצב הנמוך ביותר מזה ארבעה חודשים ומתחת לתחזיות שעמדו על עלייה של 1.7%. באוגוסט המדד עלה ב-2%. מדד המחירים ליצרן, מנגד, ירד בספטמבר ב-1.8% בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 1.6%.