וול סטריט ננעלה בעליות שערים; מניית גוגל איבדה 2.5%

המשקיעים מצפים לתמריצים נוספים מצד בנקים מרכזיים ■ הכנסות גוגל עלו ב-20% ל-16.52 מיליארד דולר, אולם השוק ציפה ליותר ■ יו"ר שלוחת סנט לואיס של הפד: הבנק המרכזי צריך לשקול לעכב את סיום רכישות האג"ח שלו

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים נאות, והמדדים מיתנו את הירידות השבועיות, על רקע הדוחות החיוביים וציפיית המשקיעים כי הבנקים המרכזיים ינקטו צעדי תמריץ נוספים. אמש ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת, לאחר רצף של ירידות שערים בשוקי המניות בעולם, בין היתר בשל החששות מפני האטה כלכלית בסין ובאירופה.

יו"ר שלוחת סנט לואיס של הפד, ג'יימס בולארד, אמר אתמול כי הבנק המרכזי צריך לשקול לעכב את סיום רכישות האג"ח שלו, בין היתר על מנת לעצור את הירידה בציפיות לאינפלציה. "הערות בולארד היו כמו זריקה קצרת טווח של אדרנלין. הכלכלה האמריקאית מצויה במצב טוב, אבל החששות הם כי כלכלת אירופה צוללת לתהום", ציין מנהל כספים ב-Stifel Nicolaus.

ב-15:30 שעון ישראל פורסמו נתוני בנייה לחודש ספטמבר: התחלות הבנייה טיפסו בחודש ספטמבר ב-6.3% ל-1.02 מיליון בקצב שנתי. זאת לעומת תחזיות ל-1 מיליון התחלות בנייה, ולעומת קצב שנתי של 957 אלף באוגוסט. כמו נרשמה גם עלייה של 1.5% במספר רישיונות הבנייה לפרויקטים עתידיים, ל-1.02 מיליון במונחים שנתיים, לעומת תחזית של 1.03 מיליון.

ב-16:55 שעון ישראל פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוקטובר, שזינק לשיא של שבע שנים, 86.4 נקודות, לעומת צפי לירידה קלה ל-84.3 נקודות, ולעומת קריאה של 84.6 נקודות בחודש ספטמבר.

מניות במוקד

גוגל סיכמה אמש את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 20% בהכנסות ל-16.52 מיליארד דולר, אולם השוק ציפה להכנסות של 16.57 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, גוגל דיווחה על רווח של 2.81 מיליארד דולר או 4.09 דולר למניה, ירידה לעומת רווח של 2.97 מיליארד דולר רווח ברבעון המקביל אשתקד.

ג'נרל אלקטריק דיווחה על רווח של 3.54 מיליארד דולר או 38 סנט למניה, טוב מהתחזיות המוקדמות. החברה דיווחה עוד על הכנסות של 36.17 מיליארד דולר, זאת לעומת צפי למכירות של 36.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה.

מורגן סטנלי דיווח על רווח של 1.71 מיליארד דולר או 84 סנט למניה ברבעון השלישי של השנה, טוב מהציפיות המוקדמות לרווח של 54 סנט למניה. ההכנסות עמדו על 8.907 מיליארד דולר, זאת לעומת צפי ל-8.17 מיליארד דולר.

יצרנית השבבים AMD פספסה אמש את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, ודיווחה כי תפטר 7% מכוח האדם הגלובלי שלה עד סוף הרבעון הרביעי של השנה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]