ביקורת גאדג'טים: סמסונג גלקסי אלפא - תואם אייפון

גלקסי אלפא הוא סמארטפון טוב ומעוצב מאוד, למרות הסוללה עם הביצועים הנמוכים ■ המחיר מוגזם ביחס לתמורה

דגם גלקסי אלפא הוא ניסיון של סמסונג לעשות אייפון.

עיצוב: גלקסי אלפא נראה בדיוק כמו אייפון; הוא בעל עיצוב אלגנטי ומבנה מלבני, פינות מעוגלות בצדדים ומסגרת מתכת כסופה. הוא מגיע מפלסטיק דמוי עור שמקנה תחושה נעימה. זמין בלבן, זהב, כחול ושחור.

מסך: הצג קטן יחסית לסמסונג - 4.7 אינץ', בדיוק כמו באייפון 6. האיכות מצויינת בזכות טכנולוגיית SuperAMOLED ורזולוציית HD. התוצאה צבעים עם גוונים חיים.

שכלולים ואבטחה: קיים מד צעדים (עם תצוגה קבועה במסך הנעילה), חיישן למדידת דופק ומצב שהות חכמה, המזהה באמצעות המצלמה הקדמית את עיניו של המשתמש. סמסונג לא ויתרה על מנגנון טביעת האצבע שלה המוסתר בכפתור ה"בית" ומתבצע ע"י החלקת האצבע. הסמארטפון לא תמיד מזהה בפעם הראשונה, אבל חל שיפור לעומת גלקסי S5.

חומרה: הביצועים מוצלחים ולא נתקלנו בבעיות איטיות. מדובר בשני מעבדי ארבע ליבות שרצים במקביל במהירות 1.8 ג'יגה הרץ ו-1.3 ג'יגה הרץ מסוג Exynos 5 מבית סמסונג עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. יש התקן NFC לחיבור אלחוטי לאביזרים, תקשורת לרשתות דור 4. מערכת ההפעלה: אנדרואיד קיטקט (4.4.4).

מצלמה: איכות התמונות מוצלחת עם גוון צבעים עשיר. החיישן הוא 12 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית לצילומי סלפי מגיעה עם חיישן 2.1 מגה פיקסל. התוצאות סבירות ויש גם תוכנה שמנסה לשפר את צבעי הפנים.

סוללה: סמסונג רצתה לבנות סמארטפון שיהיה בדיוק כמו האייפון ולכן גם שילבה סוללה גרועה בקיבולת 1,860 מיליאמפר, שמחזיקה עד שעות אחר הצהריים המוקדמות. מאכזב מאוד.

בשורה התחתונה: גלקסי אלפא הוא סמארטפון טוב ומעוצב מאוד, למרות הסוללה עם הביצועים הנמוכים. המחיר מוגזם ביחס לתמורה.

מחיר: 3,300 שקל.

ציון: 8.5.