3 דברים בסיסיים שכל משקיע במניות חייב לדעת

לא לנסות לבחור "מניות מנצחות", להשקיע בקרנות סל ולהפסיק להיות אקטיביים

בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock
בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock

הטלטלה האחרונה בשוקי המניות גרמה בוודאי לכוויות בקרב חלק לא מבוטל מציבור המשקיעים, בייחוד אלה שקפצו לאחרונה לעגלה כאשר מדדי המניות שברו שיאים והאופטימיות הייתה בשיאה. טיילר הוג' מה"קונטריביוטור" החליט לספק 3 עצות בסיסיות למשקיעים החדשים שלדעתו כל אחד צריך ליישם:

1. להשקיע בשוק המניות ולא במניות ספציפיות: אם קניתם מניה זה לא אומר שאתם משקיעים בשוק המניות. זה אומר שאתם מושקעים בחברה ספציפית. אם אתם רוצים להיות מושקעים בשוק המניות אתם צריכים לקנות מדדים, כלומר סל של מניות. בעוד שקשה מאוד לבחור "מניות מנצחות" ולהרוויח כך לאורך זמן, ההיסטוריה מראה שהשקעה במדד S&P 500, למשל, מניבה תשואה של 9.55% בשנה בממוצע.

2. הדרך הכי טובה לקנות את השוק היא דרך קרן סל (ETF): קרן סל היא למעשה אוסף של מניות שאתם יכולים לקנות ממש כמו מניה ספציפית. משקיעים רבים מעדיפים לקנות תעודות סל (מוצר דומה מאוד לקרן סל) אבל הוג' מציע לקנות קרנות סל בעיקר בגלל שדמי הניהול שלהן נמוכים יותר (בוול סטריט). יש מאות קרנות סל שיחשפו אתכם למניות, אג"ח סחורות ונכסים רבים אחרים. הוג' ממליץ על הקרנות הבאות (סימולים של הקרנות בוול סטריט): VTI, VOO, VTV ו-VOE.

3. התנגד לדחף להיות "משקיע אקטיבי": הוג' מבחין בין שני סוגים של משקיעים - משקיע פסיבי ומשקיע אקטיבי. המשקיע הפסיבי קונה את השוק וממתין בעוד שהמשקיע האקטיבי מנסה להכות את השוק פעם אחר פעם. "זה משחק סכום אפס", טוען הוג', "שבו כל פעם שמישהו אחד מרוויח, מישהו אחר מפסיד". לדבריו, אי אפשר לנצח את השוק לאורך זמן, כך שבפועל המשקיעים שמנסים להיות אקטיביים מוצאים עצמם פעמים רבות קונים את השוק במחיר גבוה ומוכרים אותו במחיר נמוך.