צ'ק קאפ גייסה 12 מ' ד' מפוסון פארמה הסינית

חברת צ'ק קאפ, המפתחת גלולה לסריקת המעי באמצעות קרינת רנטגן, גייסה 12 מיליון דולר בהובלת קונצרן פוסון פארמה הסיני, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים GE healthcare, פונטיפקס, דוקור, קפיטל פוינט הבורסאית, קרן Counterpoint ,MNS ומשקיעים נוספים. חברת ביומדיקס הבורסאית גם היא בעלת מניות (כ-6% בשרשור) בצ'ק קאפ.

הגיוס הנוכחי הוא בצורה של קו אשראי שממנו תוכל למשוך צ'ק קאפ סכום של עד 12 מיליון דולר כאמור, ומעניקי ההלוואה יוכלו להמיר אותה למניות בטווח של 10 שנים. בפירוט העסקה נמסר כי המשקיעים יוכלו להמיר את ההלוואה למניות גם במסגרת הנפקה לציבור.

ל"גלובס" נודע כי צ'ק קאפ חידשה לאחרונה את בדיקותיה סביב אפשרות להנפקה של החברה בנאסד"ק. ב-2010 בחנה החברה הנפקה בתל אביב, אך לא הוציאה את ההנפקה לפועל, שכן לא הצליחה לקבל את השווי אשר לו קיוותה. מאז התפתחה החברה משמעותית, גייסה הון מ-GE, החלה ניסויים קליניים, ולקראת השנה הבאה מקווה לקבל אישור לשיווק באירופה.

זוהי ההשקעה הראשונה של פוסון פארמה בישראל מאז שרכשה ב-2013 את חברת אלמה לייזרס ב-221 מיליון דולר, והצהירה על כוונתה להפוך את החברה שלה בישראל לבסיס לרכישות והשקעות נוספות בתחום הרפואי. מחלקת מדעי החיים של בית ההשקעות Cukierman & Co Life Sciences, בראשות ד"ר לורן שופ, שימשה כבנקאית השקעות בעסקה.