פוליפיד חשפה את התשקיף לנאסד"ק; רוצה לגייס 23 מ' ד'

המוצר של החברה לטיפול בזיהומים בעצמות שבורות נמצא בניסויים קליניים ■ מדובר בהנפקה התשיעית של חברת ביומד ישראלית השנה

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

חברת התרופות לתחום האורתופדיה פוליפיד, בוגרת חממת קסניה, פרסמה טיוטת תשקיף גלויה לגיוס של 23 מיליון דולר בנאסד"ק. שווי החברה בגיוס לא ננקב, אך על פי ההערכות היא תכוון לשווי של סביב 100 מיליון דולר אחרי הכסף.

מדובר בהנפקה קטנה יחסית לאלה שראינו עד כה השנה בנאסד"ק. גודלה תואם את השלב שבו נמצאת החברה, עדיין לפני מכירות, ואת תחום הפעילות שלה - שילוב בין תרופה בשחרור מושהה לבין מכשור רפואי. את ההנפקה מוביל החתם Aegis (המתמחה בהנפקות קטנות או לא מוכרות יחסית), וחתמי המשנה הם MLV ו-Chardan Capital, והיא צפויה לצאת לפועל בטווח החודש הקרוב.

בעלי המניות העיקריים בפוליפיד הם: חממת קסניה, המחזיקה 16% בחברה טרם ההנפקה; מועדון האנג'לים Friendly angels club בראשות עו"ד איתן קייט, המשמש היום גם כסמנכ"ל התפעול של החברה (12.4%); הממציא וסמנכ"ל הטכנולוגיה ד"ר נועם עמנואל (7.1%); המנכ"ל והמשקיע אמיר וייסברג (5.3%); המשקיע הסדרתי אריק לוקאץ' (5.3%); ומשקיעים פרטיים נוספים.

החברה גייסה עד היום כ-12.7 מיליון דולר. היא הפסידה 3.8 מיליון דולר ב-2013 ו-2.6 מיליון במחצית הראשונה של 2014.

פוליפיד פיתחה שתל המאפשר שחרור מושהה קבוע של תרופות לעצמות. למוצר יישומים בתחום הדנטלי וכן בתחום של מניעת זיהומים בשברים מורכבים בעצמות. הבעיה בשיטות הקיימות להבאת תרופות לעצמות, היא שאין הרבה זרימת דם לעצם, ולכן תרופה שלוקחים בבליעה לא מגיעה אל העצם בכמויות מספיקות.

היום נהוג להחדיר לעצם שתל המשחרר תרופה, אולם השחרור הוא לזמן קצר בלבד, ואם הזיהום נמשך, יש לנתח שוב ושוב כדי להחדיר את השתל עם התרופה. הטכנולוגיה של פוליפיד משלבת פולימרים (מולקולות דמויות פלסטיק) עם ליפידים (מולקולות שומניות), כדי ליצור שחרור מושהה של התרופה לאורך זמן.

החברה עומדת להיכנס במהלך 2015 לניסויים קליניים בארה"ב ובאירופה, בדור הראשון והשני של המוצר לטיפול בעצמות. היא מקווה כי שני המוצרים יגיעו לשוק באירופה במחצית הראשונה של 2017.

שוק הנפקות הביומד עדיין חם

הנפקת פוליפיד, אם תושלם, תהיה התשיעית של חברת ביומד ישראלית בנאסד"ק. קדמו לה גלמד, לומניס, מדיוונד, מקרוקיור, ביובלאסט, VBL, ReWalk ופואמיקס, אשר גייסו סכם כולל של 379 מיליון דולר ונסחרות היום לפי שווי כולל של 1.27 מיליארד דולר.

בצנרת ההנפקות ממתינה גם חברת נוירודרם, אשר מקווה לגייס 65 מיליון דולר לפי שווי של 200-300 מיליון דולר.

שוק ההנפקות של תחום הביומד בנאסד"ק עדיין נראה חם לאור הפעילות בחודש ספטמבר, למרות טענות לבועה שנשמעות סביב התחום כבר מתחילת השנה. מדד נאסד"ק ביוטק רושם מתחילת השנה תשואה של 16%, ובימי המסחר האחרונים נמצא במגמת עלייה.

פוליפיד

שנת הקמה: 2008

תחום פעילות: שתל לשחרור מושהה של תרופות לטיפול במחלות עצם

מייסדים: ד"ר נועם עמנואל, ד"ר שלמה ברק וד"ר משה נוימן

מנכ"ל: אמיר וייסברג

גיוסי הון עד כה: 12.7 מיליון דולר

משקיעים: חממת קסניה, אמיר וייסברג, עו"ד איתן קייט, אריק לוקץ', פרופ' דוד סגל, יהודה ניר

שלב בפעילות: ניסויים קליניים

הנפקות הביומד הישראליות מת
 הנפקות הביומד הישראליות מת