נעילה מעורבת בבורסה; כיל הוסיפה 1.9%, טבע 2.2%

"פייננשל טיימס": גם אחרי המימושים הקדחתניים, שום דבר לא נראה זול ■ ועדת ששינסקי הגישה את הדוח הסופי שלה לשר האוצר יאיר לפיד ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.786 מיליארד שקל

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף טיפס בכ-0.1% אך מדד ת"א 75 ירד בכ-0.5%. בוול סטריט המסחר עבר להתנהל במגמה מעורבת ובאירופה נרשמות ירידות חדות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.786 מיליארד שקל.

בתחום המאקרו, הצמיחה במשק הישראלי תסתכם בשנת 2014 ב-2.2% בלבד לאחר עלייה של 3.2% אשתקד ועלייה של 3.0% ב-2012. כך מעריכים בלמ"ס באומדן מעודכן שפורסם היום. התוצר לנפש יסתכם השנה 132 אלף שקל במחירים שוטפים. התוצר לנפש במחירים קבועים יהיה גבוה ב-0.3% מהתוצר לנפש אשתקד.

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש ספטמבר 2014 עלה ב-7.3 נקודות לרמה של 49.9 נקודות. המדד נמצא ברמה המבחינה בין התכווצות להתרחבות. עלייה נרשמה במרבית הרכיבים. רכיבי תפוקות הייצור, התעסוקה והביקושים ליצוא עברו למגמת התרחבות.

יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי של מור בית השקעות, מציין כי "בשבועות הקרובים העצבנות בשווקים צפויה להימשך, וזאת לאור הצמיחה הגלובלית המאכזבת והציפיה המחודשת לתוכניות תמריצים כלכליים מהבנקים המרכזיים בעולם. למרות שהירידות בשוקי המניות לא פסחו על אף מדינה בשבוע האחרון, במבט לעתיד, חשוב לשים לב לדיפרנציאציה בין הכלכלות השונות - מצד אחד יצואניות הנפט והסחורות כדוגמת ברזיל ורוסיה עשויות להישאר תחת לחץ מכירות לאור ירידות המחירים בתקופה האחרונה, ומצד שני ארה"ב לדוגמה, הממשיכה לספק נתוני מאקרו חיוביים ומכפילי רווח שהינם סביב הממוצע ההיסטורי. לא מן הנמנע שגם שוקי המניות באירופה יחזרו לעלות במידה ותקודם תוכנית תמריצים אגרסיבית".

מנגד, "שוק אגרות החוב המקומי ימשיך להפגין יציבות בתקופה הקרובה וזאת לאור ההאטה הכלכלית של המשק והאינפלציה האפסית שעשויה אף להוביל להורדת ריבית נוספת בחודשים הקרובים, כפי ששוק המק"מ מגלם נכון להיום. לכל זה יש להוסיף את חששם של המשקיעים בעולם המסיטים סכומי כסף לנכסי Flight to safety ששומרות את התשואות לפידיון בטווחים הארוכים ברמתן הנמוכה".

ב"פייננשל טיימס" טוענים כי בתום שבוע שבו השווקים העולמיים חוו את התנודתיות החריפה ביותר שלהם זה יותר משנתיים, תופעה שהמשקיעים ניסו ככל יכולתם להתעלם ממנה חזרה למרכז הבמה. גם אחרי המימושים הקדחתניים, שום דבר לא נראה זול - המניות והאג"ח עדיין יקרות במבט היסטורי. והיו מעט מקומות שיכולים לשמש מקלט מבטחים לכסף, כאשר האחזקות במזומן מניבות למעשה תשואה אפסית. (לכתבה המלאה)

מנגד, אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב-דש, פירט אתמול בסקירתו השבועית 9 סיבות התומכות בהמשך המגמה החיובית במניות בטווח הבינוני והארוך. (לכתבה המלאה)

דוח ששינסקי 2 הסופי הוגש ללפיד

הוועדה לבחינת חלקה של המדינה במשאבי הטבע בראשות הפרופ' איתן ששינסקי הגישה היום את הדוח הסופי שלה לשר האוצר יאיר לפיד. המלצות הוועדה נגד כיל מרוככות יותר וחלק מחברי הוועדה אף הגישו הסתייגויות וקראו להקל עוד יותר עם כיל. (לסיפור המלא)

חברת אלביט מערכות דיווחה הבוקר כי תרשום הוצאות מימון חריגות בהיקף של 15-20 מיליון דולר בדוחות הרבעון השלישי, מה שישפיע כמובן גם על השורה התחתונה. "גידול זה בהוצאות המימון נבע בעיקרו מהירידה המואצת בערך השקל הקשור לפעולות גידור של החברה לדולר האמריקאי, כמו גם מהשפעת השינוי בשער החליפין על הפרשי תרגום לדולר של סעיפי מאזן".

בריינסוויי דיווחה היום כי חתמה עם חברה צרפתית על הסכם לשיווק מערכות ה-Deep TMS בצרפת. עוד עולה מהדיווח כי ככל שהחברה הצרפתית תצליח להביא להשכרה או מכירה של מערכות, ההתקשרות עם הלקוח תיעשה במישרין על ידי החברה. על פי ההסכם, תשלם החברה עמלה בשיעור קבוע מדמי השימוש שישלמו הלקוחות במקרה של השכרת מערכות או מתמורת המכירה במקרה של מכירת מערכות.

חברת אייסקיור מדיקל דיווחה היום על השלמת פרוצדורות ראשונות בניסוי קליני רב מרכזי בארה"ב לטיפול בטכנולוגיית ה-CRYOABLATION (הקפאה) של החברה בגידולים סרטניים בשד. אייסקיור מדווחת על השלמת פרוצדורות בשתי מטופלות ראשונות בניסוי, בו מתבצעים טיפולים בהקפאה, ללא ניתוח, בגידולים הסרטניים בשד באמצעות המערכת של החברה.

שותפות קידוח "תמר" דיווחו אתמול על חתימת מזכר הבנות עם חברת דולפינוס המצרית ליצוא של עד 2.5 BCM עודפי גז טבעי מישראל ללקוחות פרטיים בתעשייה המצרית במשך תקופה של 7 שנים. השותפים בפרויקט "תמר" הם נובל אנרג'י האמריקנית, ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים ודור גז.