המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות; הדאקס נפל 1.5%

המסחר בוול סטריט עבר להתנהל במגמה מעורבת ■ IBM דיווחה בארה"ב על רווח תפעולי חלש בהרבה מהתחזיות בשוק, ועל ירידה של 4% בהכנסות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים של עד כ-1.5%. בעקבות החשש מהאטה כלכלית בסין ובגוש האירו. בוול סטריט המסחר עבר להתנהל במגמה מעורבת לאחר פתיחה שלילית.

"שוקי המניות בעולם עדיין מתומחרים באופן הוגן, אינם בועתיים והם עדיין אפיק ההשקעה האטרקטיבי ביותר, על רקע שערי הריבית הנמוכים והצמיחה העולמית - אולם התנודתיות בשווקים תגדל ברבעון הרביעי. העתיד הקרוב של שוק ההנפקות בוול סטריט נראה שוב בהיר, והברוקרים האמריקאיים, בראשם גולדמן זאקס, צפויים להיות המרוויחים מכך".

כך מעריכים כלכלני הבנק האירופי Saxo Bank בתחזית לרבעון הרביעי של 2014. עוד מעריכים בבנק כי הדולר צפוי להמשיך להתחזק ברבעון הרביעי, אך היחלשות האירו תהיה איטית יותר מהצפי. הכלכלה האמריקאית צפויה לצמוח ב-3% ברבעון הרביעי (בהשוואה לרבעון המקביל), ואין מה לצפות להעלאת ריבית ברבעון הקרוב.

מניית פיליפס ירדה בחדות לאחר שהחברה דיווחה על הפסד גדול מהצפוי ברבעון האחרון.

אדידס זינקה בכ-6% על רקע דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי קבוצת השקעות פרטית מנהלת מגעים לרכישת מותג ריבוק מהחברה.

מגמה חיובית נרשמה היום בבורסות אסיה היום (ב') לאחר העליות החדות שנרשמו ביום שישי באירופה ובארה"ב.

ב"פייננשל טיימס" טוענים כי בתום שבוע שבו השווקים העולמיים חוו את התנודתיות החריפה ביותר שלהם זה יותר משנתיים, תופעה שהמשקיעים ניסו ככל יכולתם להתעלם ממנה חזרה למרכז הבמה. גם אחרי המימושים הקדחתניים, שום דבר לא נראה זול - המניות והאג"ח עדיין יקרות במבט היסטורי. והיו מעט מקומות שיכולים לשמש מקלט מבטחים לכסף, כאשר האחזקות במזומן מניבות למעשה תשואה אפסית.

"יום שישי היה יום של סנטימנט חיובית בשווקים. אבל האם זו הייתה התחתית? חבר המושבעים עדיין לא החליט..אנחנו רוצים לראות התבססות ומגמה חיובית על בסיס שבועי ומחכים לראות מה יחליטו בפדרל ריזרב", אומר אוון לוקאס, אסטרטג ב-IG, בסקירה שפרסם.

המשקיעים עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות בסין. בסוף השבוע דווח כי הבנק המרכזי של סין מתכוון להזרים 200 מיליארד יואן (32.66 מיליארד דולר) בהלוואות ל-5-6 בנקים, על מנת לשמור על הנזילות שלהם ולתמוך בכלכלה המאטה בסין. זאת, על רקע סימנים המעידים כי המשקיעים מהמרים שהבנק מתכוון להוריד את שיעור הריבית, שעומד כעת על 3%.

בטוקיו רשמו מניות שארפ ופאנסוניק עליות של כ-4%. טויוטה עלתה ב-4.1% ומניית NEC זינקה ב-5.6%.