נעילה חיובית בוול סטריט; IBM קרסה 7.2% לאחר הדוחות

IBM דיווחה על ירידה בהכנסות וכן פיספסה את תחזיות השוק ■ אפל צפויה לדווח אחרי הסגירה על רווח של 1.31 דולר למניה ■ היום לא פורסמו נתוני מאקרו ■ הפדרל ריזרב אמור לסיים החודש את רכישות האג"ח החודשיות שלו

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בעליות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק הוסיף לערכו יותר מ-1% וה-S&P טיפס ב-0.9%. ברקע, בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים למרות עליות חדות באסיה. מדדי וול סטריט סגרו ביום שישי שבוע מסחר תנודתי בעליות של עד כ-1.6%.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו, אלא רק בהמשך השבוע. המשקיעים יתמקדו בעונת הדוחות כשברקע השמועות בשוק כי בנקים מרכזיים ימשיכו בחבילות התמריצים. כזכור, הפדרל ריזרב אמור לסיים החודש את רכישות האג"ח החודשיות שלו, אבל בשוק מעריכים כי הוא ימתין עם הסיום עד שיתקבלו עוד אינדיקטורים להתייצבות הכלכלה ושוק העבודה.

128 חברות במדד ה-S&P 500 יפרסמו השבוע דוחות כספיים לרבעון השלישי של 2014. האנליסטים צופים כי הן יציגו גידול ממוצע של 6.9% ברווחים הרבעוניים. היום במוקד הדוחות של אפל ו-IBM אחרי הסגירה.

נשיא שלוחת הפד' בדאלאס, ריצ'רד פישר, התראיין היום ל-CNBC לפני פתיחת המסחר ואמר כי יתמוך בסיום תוכניות הההקלה הכמותית כמתוכנן בפגישת הפד בשבוע הבא. פישר אמר בנוסף כי הוא לא מודאג מהתנודתיות שאפיינה את השווקים בשבוע האחרון וכי האינפלציה לא צפויה לרדת עוד להערכתו.

פייננשל טיימס: אל תקנו מניות - השוק האמריקאי מנופח

אפל צפויה לדווח בתום המסחר על רווח של 1.31 דולר למניה ברבעון הפיסקלי הרביעי שלה, ועל מכירות בהיקף 40 מיליארד דולר.

IBM דיווחה על רווח תפעולי של 3.68 דולר למניה ברבעון השלישי - חלש בהרבה מהתחזיות בשוק שעמדו על 4.32 דולר למניה. ההכנסות ירדו ב-4% ל-22.4 מיליארד דולר. החברה גם דיווחה כי היא נפטרת מחטיבת השבבים שלה, ותשלם 1.5 מיליארד דולר ל-Globalfoundries שתקח על עצמה את החטיבה.

טקסס אינסטרומנטס צפויה לדווח אחרי הסגירה על רווח של 71 סנט למניה. ווירלפול צפויה לרשום רווח של 3.1 דולר למניה.

9 סיבות מרכזיות התומכות בהמשך העליות בבורסות