טלפוניקה תשקיע בסטארט-אפים בישראל בשיתוף עם VLX

חברת הטלקום הבינלאומית תבחן פרויקטים של החממה בתחום התקשורת הדיגיטלית, ותשקיע עד מיליון דולר בפרויקטים המעניינים עבורה, וכן תתרום מניסיונה

אורי חושן / צילום: יובל לוי
אורי חושן / צילום: יובל לוי

חברת הטלקום הבינלאומית טלפוניקה (Telefonica) תשתף פעולה עם חממת VLX Ventures אשר משותפת לחברת קסניה ונצ'רס הבורסאית ולקרן ואן ליר. טלפוניקה תבחן פרויקטים של החממה בתחום התקשורת הדיגיטלית, ותשקיע עד מיליון דולר בפרויקטים המעניינים עבורה, וכן תתרום מניסיונה.

ההשקעות יהיו בתחומיםם וידאו, מחשב ענן, אינטרנט של דברים, מחשוב לביש ושירותי תקשורת. לדברי אורי חושן, מנכ"ל VLX: "איחוד הכוחות עם טלפוניקה הוא מהלך אסטרטגי עבור סטארט-אפים ישראלים. החיבור בין טלפוניקה ל-VLX מציע לחברות שיבחרו 'חבילה' ייחודית של תמיכה מקצועית צמודה, השקעת Seed ושותפות עם חברה גלובלית מובילה".

"כחברה דיגיטלית, טלפוניקה משקיעה בחברות חדשניות ומבטיחות רבות ברחבי העולם", אומר דורון אריאל שפסר, שמנהל את תחום ההשקעות ושיתופי-הפעולה של טלפוניקה בישראל. "מדינת ישראל, המלאה בכשרונות מובילים ובחברות חדשניות, היא מקום מושלם לתגבור ההשקעות הפוטנציאליות".

טלפוניקה פעילה בישראל מאז שנת 2010. ביולי 2013 חתמה טלפוניקה עם המדען הראשי במשרד הכלכלה על הסכם לשיתוף-פעולה במו"פ תעשייתי.