הסים החכם: אפל לא סופרת את חברות הסלולר בישראל

היהירות והכוחניות של אפל שוברת שיאים - הסים החכם באייפד אייר 2 לפיו הלקוח יוכל לבחור דרך איזה מפעיל סלולרי לגלוש בטאבלט - הוא לא פחות מאשר סטירת לחי מצלצלת למפעילים ■ יום יגיע והתעשייה תתקומם ותעניש את אפל

היהירות והכוחניות של אפל שוברת שיאים. התרגיל האחרון שעשתה החברה - עם הסים החכם באייפד אייר 2 לפיו הלקוח יוכל לבחור דרך איזה מפעיל סלולרי לגלוש בטאבלט - הוא לא פחות מאשר סטירת לחי מצלצלת למפעילים שאותם היא פשוט לא סופרת.

יום יגיע והתעשייה תתקומם ותעניש את אפל על היהירות שלה. אפל רצתה להיות זהירה ולכן השיקה את הסים החכם רק באייפד אייר 2 ולא במכשירי האייפון, אבל התרגיל הזה יכול לעבוד גם באייפון.

כל לקוח יוכל לבחור דרך איזה מפעיל סלולרי הוא רוצה לגלוש במכשיר שלו או להוציא שיחות, בלחיצת כפתור והחברות הסלולריות יאבדו את האחיזה האחרונה שיש להן אצל הלקוח. אפל דאגה שהמפעילים הסלולריים יהפכו לחברות ברזלים כאשר ניתקה להם את בלון החמצן דרך חנות האפליקציות ועכשיו מגיעה המכה האחרונה.

אם זה יעבוד לאפל, זה יעבוד גם לגוגל וגם ליצרני מכשירים נוספים שיחליטו שהמפעילים הסלולריים הם חברות תשתית בלבד. שימוש בסים החדש בסמארטפונים וטאבלטים יפגע קשה במפעילים.

אם למישהו היה ספק שהמפעילים חייבים לחשוב כיצד הם מרוויחים מהכנסה ממוצעת הרבה יותר נמוכה, הוא קיבל בשבוע שעבר הוכחה ניצחת לכך. ההערכה שלנו לגבי החברות הסלולריות בישראל היא שמי שלא תהיה מסוגלת להתקיים כחברה על בסיס הכנסה ממוצעת של 40-50 שקל מכל לקוח בסלולר - פשוט לא תשרוד. זו תחזית פסימית, אבל קשה לראות כרגע תסריט אחר.