אפל שברה התחזיות: ההכנסות צמחו ב-12% ל-42 מיליארד דולר

הרווח הנקי עמד על 1.42 דולר למניה ברבעון הפיסקאלי הרביעי ■ אפל מכרה כ-39 מיליון מכשירי אייפון ■ האנליסטים ציפו לרווח נקי של 1.31 דולר למניה על הכנסות של כ-40 מיליארד דולר ■ מניית אפל עולה במסחר המאוחר ביותר מ-1%

אפל
אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל שוב ניפצה את התחזיות הן בשורת הרווח והן בהכנסות: החברה פרסמה הערב (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי הרביעי שלה לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. בשורה התחתונה אפל דיווחה על עלייה של 13% ברווח הנקי ל-8.47 מיליארד דולר או 1.42 דולרים למניה. ההכנסות טיפסו ב-12% ל-42.1 מיליארד דולר. מניית אפל עולה ביותר מ-1% במסחר המאוחר.

ממוצע תחזיות האנליסטים בוול סטריט עמד על רווח נקי של 1.31 דולרים למניה "בלבד", זאת בהשוואה לרווח נקי של 8.26 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי החברה ביצעה ספליט הפוך במניותיה ביחס של 7 ל-1 בתחילת חודש יוני השנה. (הרווח הנקי מתואם הספליט ההפוך עמד על 1.18 דולרים ברבעון אשתקד).

לגבי השורה העליונה האנליסטים ציפו להכנסות של 40 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי הרביעי שלה המסתיים בספטמבר - הטווח העליון של תחזית ההכנסות של החברה. ברבעון המקביל ב-2013 אפל דיווחה על הכנסות של 37.5 מיליארד דולר.

מספר חיובי נוסף עליו דיווחה אפל הוא שולי הרווח, שטיפס ל-38% לעומת 37% ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בטווח העליון של תחזית החברה ברבעון הקודם.

אפל סיפקה בנוסף תחזיות לרבעון הנוכחי המסתיים בדצמבר, וכעת צופה כי טווח ההכנסות ינוע בין 63.5 מיליארד דולר ל-66.5 מיליארד דולר. האנליסטים בשוק צופים כי ההכנסות יעמדו על כ-63.5 מיליארד דולר.

האנליסטים והמשקיעים מתמקדים במכירות מכשירי האייפון והאייפד של החברה. כזכור, בספטמבר אפל השיקה את האייפון 6 והאייפון 6 פלוס ומכרה יותר מ-10 מיליון יחידות במהלך סוף השבוע הראשון שלאחר ההשקה. אפל דיווחה הערב כי מכרה כ-39 מיליון מכשירי אייפון, בעוד ברבעון המקביל אשתקד החברה מכרה כ-33 מיליון מכשירים. האנליסטים ציפו למכירות של של כ-37 מיליון מכשירי אייפון.

למעשה, התוצאות המעולות של אפל מספקות זריקת עידוד נוספת למשקיעי החברה שראו את המניה מזנקת ביותר מ-20% מתחילת השנה לרמה של 97 דולר. אפל צלחה גם את מהלך איחוד המניות שנכנס לתוקף ב-9 ביוני והמניה טיפסה מאז ביותר מ-5%. לשם השוואה, מדד ה-S&P 500 הוסיף לערכו רק 2.1% מתחילת השנה.