הדולר נחלש ל-3.73 ש': "יעד ריאלי לסוף השנה - 3.8 ש'"

האירו ירד ב-0.55% ל-4.757 שקלים ■ "הספקולנטים מרגישים בטוחים להמשיך ולדחוף מעלה לשיאים חדשים לפני שהם בוחרים לממש רווחים ולעצור"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הדולר נחלש היום (ג') ב-0.4% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.731 שקלים. חרף הירידה היומית, נציין כי המטבע האמריקאי השלים אתמול זינוק של כ-10% מול השקל מאז יולי. האירו ירד ב-0.55% ל-4.757 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל סבורים כי בטווח הבינוני הדולר צפוי להמשיך ולהתחזק, וזאת על רקע הצפי כי הבנק הפדרלי יסיים בישיבתו הבאה את ההרחבה הכמותית ולאחר מכן העלאות ריבית יהיו על הפרק. "יעד ריאלי לדולר הוא 3.8 שקלים עד סוף השנה, וזאת על רקע פער הצמיחה וציפיות הריבית של הדולר למול השקל. בסופו של דבר, אנו אמורים לראות תיקון, ואולם כרגע אין כל סימן טכני שמאותת על כך ונראה שהספקולנטים מרגישים בטוחים להמשיך ולדחוף מעלה לשיאים חדשים לפני שהם בוחרים לממש רווחים ולעצור".

במט"ח 24 דווקא מעריכים כי הספקולנטים יתקשו להמשיך ולדחוף מעלה את הדולר בשעה שהדולר נחלש בעולם. "כשהחגים מאחורינו, נפחי המסחר בשוק המט"ח המקומי צפויים לחזור לנורמה, וייתכן שהדבר יביא להתיישרות עם המגמה העולמית של הדולר, שכרגע נוטה כלפי מטה. ברמה הטכנית אנו נמצאים כעת בצומת, כאשר ישנם כוחות חיוביים ושליליים כאחד. עלייה מעל 3.75 שקלים תסחוף קונים נוספים לשוק והדולר-שקל יטפס לעבר 3.77 שקלים ומעלה. מנגד, ירידה מתחת ל-3.68 שקלים עשויה להאיץ את הירידה לעבר 3.64 שקלים".

בפריקו סבורים כי התחזקות הדולר בעולם ואי יכולתו להתייצב בזירה המקומית ברמות שיא חדשות, עשויים לתמוך בהיצעי מט"ח משמעותיים עם פיחות השקל אל עבר רמות שמעל 3.74 שקלים. כל זמן שהדולר נסחר מעל לרמת 3.58 עד 3.62 שקלים, המגמה הפרו-דולרית החזקה בתקופה האחרונה תומכת בפיחות השקל. אולם, לאור העובדה כי בכל מהלך התחזקות הדולר לא בוצע תיקון שערים משמעותי, הרי שבתנועת הדולר פוטנציאל לתיקון העשוי להביא שערו אל עבר רמת 3.68 שקלים ואף פחות".