הטיפ היומי: ענקית האינטרנט הזו לקראת זינוק של 25%?

מחלקת המחקר של JP מורגן ממליצה על מניית נטפליקס ב"תשואת יתר", אך מורידה את מחיר היעד מ-550 דולר ל-450 דולר למניה

חברת האינטרנט Netflix / צילום: רויטרס
חברת האינטרנט Netflix / צילום: רויטרס

חברת האינטרנט Netflix נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-21.6 מיליארד דולר. החברה מספקת באמצעות האינטרנט תכני טלוויזיה וסרטים עבור מנויים.

בשבוע שעבר פרסמה נטפליקס תוצאות מאכזבות בדוחות הרבעון השלישי, עם אכזבה במספר המנויים, הן בארה"ב והן בשוק הבינלאומי. המספר היה נמוך מהתחזית ומקונצנזוס האנליסטים לאור השפעת העלאת המחירים העולמית שבוצעה ברבעון השני. בהשוואה לרבעון המקביל, התוספת נטו למספר המנויים בארה"ב הייתה שלילית, והדבר מעלה תהיות על השוק הרווי בארה"ב. בנוסף, התוספת נטו של מספר המנויים מחוץ לארה"ב הייתה 2 מיליון, נמוך מהתחזית ל-2.36 מיליון, והדבר מרמז על כך שהעלאת המחירים והיעדר חומרים מקוריים משמעותיים ברבעון - ולאו דווקא השוק הרווי - הן הסיבות לחולשה.

אנו מאמינים שברבעון הרביעי התחזית בנוגע לתוספת נטו למספר המנויים בעולם, היא שמרנית - גידול של 110 אלף בלבד מהרבעון השלישי; זאת למרות שהרבעון הרביעי יהיה הרבעון הראשון המלא, שכולל את ההתרחבות של החברה במערב אירופה, ולמרות שיתוף פעולה חדש בתחום הממירים, ולהערכתנו מדובר במנוע צמיחה משמעותי.

אנו מפחיתים את התחזיות שלנו לרבעון הרביעי ולשנים 2015-2016, לאור הגידול הנמוך מהצפוי במספר המנויים ובשל השקעות בינלאומיות, למרות שאנחנו חושבים שתוכן חדש ברבעון הרביעי וב-2015 יכול להפיח חיים בצמיחת המנויים בארה"ב ובשוק הבינלאומי.

באחרונה הודיעה חברת HBO על השקת שירות OTT (תוכן טלוויזיוני באינטרנט) בארה"ב עם יעד של 10 מיליון בתי אב מנויי פס רחב. אנחנו לא צופים שהתחרות המוגברת הזאת תשפיע באופן מהותי על נטפליקס בטווח הקרוב, ולהערכתנו השירותים הללו יכולים להיות משלימים.

אנו מותירים את המלצתנו למניית נטפליקס "תשואת יתר", אך מורידים את מחיר היעד מ-550 דולר ל-450 דולר, פרמיה של כ-25% על מחיר המניה בנאסד"ק.

*** מחלקת המחקר, JP מורגן