בורסות אירופה סגרו יום תנודתי בעליות קלות

דיווח בספרד: 11 בנקים בגוש האירו לא יעמדו במבחני הלחץ שיערוך הבנק המרכזי האירופי

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות קלות, ברקע לאכזבה ממספר חברות שפספסו את התחזיות בדוחות הרבעון השלישי והשמועות לגבי האפשרות שהבנק המרכזי האירופי ישיק בדצמבר תוכנית חדשה להקלה כמותית בהיקף עצום.

אתמול המדדים המובילים באירופה רשמו עליות חדות ומדד הסטוקס 600 טיפס ב-2.1% לאחר שהבנק המרכזי האירופי הודיע כי רכש אג"ח קונצרניות CB זה היום השני ברציפות וברויטרס פורסם דיווח לפיו כאמור הבנק המרכזי צפוי להכריז על תוכנית חדשה להקלה כמותית במסגרתה ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף עצום.

הנציבות האירופית הזהירה 5 מדינות החברות בגוש האירו, כולל צרפת ואיטליה, שהתקציב שהן מתכננות אינו עומד בכללים הפיסקאלים של גוש האירו. האזהרה מגיעה כשבוע לאחר שמדינות גוש האירו התייחבו להגיש את הצעות התקציב שלהן לבחינת האיחוד האירופי בחלק מהכללים הפיסקאלים החדשים שהוא אימץ.

לקראת אמצע יום המסחר השווקים החלו לאבד גובה בשל הדיווחים בתקשורת הספרדית לפיהם לפחות 11 בנקים בגוש האירו לא יעמדו במבחני הלחץ שיערוך בקרוב הבנק המרכזי במטרה לבחון את עמידותם של הבנקים ביבשת בפני משברים פיננסים. לפי הדיווח, בין היתר 3 בנקים באיטליה, 2 בנקים באוסטריה ומספר בנקים ביוון אינם יעמדו במבחני הלחץ.

מניית Nordea Bank ירדה לאחר שדיווחה על ירידה גדולה מהצפי ברווח הנקי. חברת British American Tobacco הודיעה כי משלוחי הסיגריות המשיכו לרדת ב-9 החודשים הראשונים של השנה. ABB עלתה לאחר שדיווחה על רווח נקי שעקף את התחזיות.

עליות חדות באסיה

המגמה החיובית בשוקי העולם הגיעה למזרח: מרבית בורסות אסיה ננעלו הבוקר (ד') בעליות שערים, לאחר שאמש ננעלו המדדים המובילים בוול סטריט בעליות שערים חדות.

סוכנות בלומברג דיווחה גם כי הבנק המרכזי האירופי התערב אתמול במסחר ורכש אג"ח ממשלתיות של איטליה - לאחר שביצע רכישה דומה גם שלשום. "בשורה התחתונה, הבנקים המרכזיים ביפן ובאירופה ימלאו את החלל שיווצר בעקבות הפדרל ריזרב. להערכתנו מדובר בתיקון טיפוסי בשווקים: הסנטימנט נדחף מטה בצורה קיצונית, השווקים נסחרים שוב בחסר ומשקיעים חכמים מוצאים הזדמנויות לרכישת מניות", כך ציינו הבוקר ב-AMP Capital Investors.

אפל תרמה אף היא למצב רוח בשוק כשדוחותיה הכספיים שלשום משכו אתמול את הנאסד"ק לעלייה חדה, לאחר שהחברה היכתה הן את תחזית ההכנסות והן את תחזית הרווח.

בהתאם, מניות הטכנולוגיה בלטו לחיוב. נציין את Tencent Holdings , Samsung ואת Taiwan Semiconductor Manufacturing.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]