ועד עובדי מזרחי טפחות: "זה לא בנק שמח אלא בנק עצוב"

הוועד שלח מכתב חריף למנכ"ל הבנק בעקבות אירוע שיקיים הבנק לעובדיו ושסיסמתו "בנק שמח"

אלדד פרשר / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר / צילום: תמר מצפי

נמשכת המתיחות ביחסי העבודה במזרחי טפחות. אתמול (ג') שלח ועד העובדים של הבנק שבראשות שרה ליזרוביץ מכתב למנכ"ל הבנק אלדד פרשר בנושא אירוע המתוכנן לעובדים.

"סוף-סוף אתם עושים משהו חיובי למען העובדים ומארגנים אירוע, אבל נסחפתם עם קמפיין שסיסמתו שקרית וחלולה מתוכן - 'בנק שמח'. סיסמה זו היא עלבון לעובדי בנק מזרחי טפחות", נכתב במכתב.

עוד הם מוסיפים: "הסיסמה הזו כל-כך רחוקה מהמציאות, היא מקוממת ומתסיסה את העובדים. האמת המרה היא שבנק שאין בו הסכם שכר כבר 10 שנים, שאין בו הידברות ישירה ומכובדת של ההנהלה עם העובדים, הוא לא בנק שמח אלא בנק עצוב".

נזכיר כי במזרחי טפחות לא נכתב הסכם עבודה חדש מזה 10 שנים, וההסכם ותוספות השכר הכלולות בה מתבססות על ההסכם הקודם. בין הצדדים יש מדי פעם מגעים לגבי גיבוש הסכם חדש, אולם מהמכתב נראה כי כרגע אין דיונים בנושא.

עוד כותב הוועד לפרשר: "אנחנו קוראים לך לרדת לסניפים ולטעום את המציאות, את שגרת יומו העמוסה ועגומה של עובד מהשורה. עובד שאתה אומר, ממרום משרדך, שהוא עובד שמח. כדאי שאתה וחבריך לצוות ההנהלה תחוו באופן אותנטי את היחס שמקבל העובד הפשוט מהממונים עליו בבנק מזרחי טפחות ואולי גם תטעמו את טעם התלוש הרזה שהוא מקבל".

ממזרחי טפחות לא נמסרה תגובה לידיעה.

היחסים בין הנהלת הבנק בראשות פרשר ובין הועד בראשות שרה ליזרוביץ, נמצאים במתיחות מזה זמן, בין היתר על רקע הקושי של הצדדים לגבש הסכם שכר חדש. עם זאת, לא צפוי סכסוך עבודה בזמן הקרוב, שכן הוועד מחויב לשקט תעשייתי עד סוף 2015.

יחסי העבודה ברוב הבנקים נחשבים כיום למתוחים על רקע תוכניות התייעלות שונות שמובילים בבנקים: בבינלאומי קיים סכסוך עבודה מזה שנה וחצי, בדיסקונט היחסים בין הצדדים מאד מתוחים במיוחד על רקע החלטת הבנק לשכור את יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני כיועץ שלה, ובלאומי צפויים גם כן ימים לא פשוטים על רקע הסכם השכר החדש שאמורים הצדדים לגבש לקראת סוף השנה, כאשר הנהלת הבנק תרצה להקטין את תוספות השכר שעומדות כיום בבנק על יותר מ-5% בשנה.