ISDS הישראלית תנהל את האבטחה באולימפיאדת ריו

המגזין "ישראל דיפנס": החברה נבחרה לאחר מכרז של 3 שנים ■ סגן נשיא החברה, רון שפרן: "נשלב במשימות האבטחה גם חברות ישראליות" ■ התקציב - 2.2 מיליארד דולר

הכנות לאולימפיאדת ריו 2016/ צילום: רויטרס
הכנות לאולימפיאדת ריו 2016/ צילום: רויטרס

הישג לחברת האבטחה הישראלית ISDS שבבעלות איש העסקים ליאו גלסר: בתום מכרז שנמשך כשלוש שנים, החברה נבחרה בידי הוועד האולימפי והגופים שמנהלים את האולימפיאדה שתיערך בריו דה ז'נירו שבברזיל ב-2016 לנהל את אבטחת אירוע הספורט הגדול בעולם.

לרשות ISDS יעמוד תקציב עתק של כ-2.2 מיליארד דולר, שבאמצעותם היא תקים ותנהל את מערך האבטחה המורכב של האירוע, שאליו יהיו נשואות עיניהם של מיליארדי צופים בעולם. הידיעה על זכיית החברה הישראלית במכרז הענק, פורסמה לראשונה במגזין הביטחוני "ישראל דיפנס".

ISDS תשמש אינטגרטור של כל מערך האבטחה באתרים שבהם יתקיימו אירועי הספורט ותספק שירותי ייעוץ ואספקה של המערכות השונות, שיבטיחו שהמשחקים האולימפיים יעברו בשלום.

"האתגר שעומד לפנינו גדול", אמר היום (ד') סגן נשיא החברה, רון שפרן. "כבר יש לנו צוותים שפועלים בברזיל וגם פעלנו בה, באופן בלתי רשמי, במהלך משחקי המונדיאל בקיץ האחרון. מאז שברזיל הוכרזה כזו שתארח את המשחקים האולימפיים, הרחבנו מאוד את פעילותנו בה והתמודדנו במכרז הארוך והקשה הזה. הצוותים שלנו כבר עובדים לקראת האולימפיאדה, מהכנת קונספט לביטחון ועד לבניית המערכות הטכנולוגיות שיותקנו במתקנים השונים שבהם יערכו התחרויות בריו ובעוד ארבעה אזורים נוספים ברחבי המדינה. המשחקים מתחילים ב-5 באוגוסט 2016 ויימשכו למעשה עד דצמבר 2016, וכולל האולימפיאדה המיוחדת".

בישראל הביעו בשנה האחרונה אכזבה ממידת מעורבותן של חברות ישראליות במשחקי גביע העולם בכדורגל שהתקיימו בקיץ האחרון בברזיל. אירוע הספורט הגדול זוהה בידי גופים שונים, בהם גם מכון הייצוא הישראלי, כהזדמנות לחברות ביטחוניות ישראליות לחדור לשוק הברזילאי. אלא שחברות רבות לא הצליחו להתגבר על הביורוקרטיה הברזילאית ורבות מהן מצאו עצמם מחוץ למשחק. עם זאת, כלי טיס בלתי מאוישים של התעשייה האווירית ואלביט מערכות שמשו את כוחות הביטחון הברזילאים בפעילות השוטפת לשמירה על הסדר הציבורי בערים שאירחו את משחקי המונדיאל.

מדבריו של שפרן ניכר שהפעם, התמונה יכולה להיות אחרת. "כחברה שתהיה אינטגרטורית של כל מערך האבטחה במשחק, נאפיין את מערך האבטחה הדרוש ונביא את הטכנולוגיות המתאימות מהארץ ומהעולם. נשלב בתוכו גם חברות קטנות ובינוניות מישראל - עם פתרונות גדולים. ניתן לחברות האלה לקחת חלק בהזדמנות הנדירה ואת הבמה הראויה להצגת הטכנולוגיות שלהן בתחומי המודיעין, ניהול תנועה של המונים ועוד. כל העסק הזה יהיה חממה לטכנולוגיות ולפתרונות ישראליים בנושאים אלה", אמר שפרן.