אמיליה פיתוח בוחנת מכירת החזקותיה בפלציב

אמיליה פיתוח של עודד פלר מחזיקה 25% מהחברה שבשליטת קיבוץ עין הנציב ■ פלציב הרוויחה 15.5 מיליון שקל ב-2013 ■ אמיליה: לא מתנהל כל מו"מ

מפעל פלציב / צילום: אתר החברה
מפעל פלציב / צילום: אתר החברה

האם עודד פלר בדרך למכור את החזקותיו בחברה התעשייתית פלציב שבשליטת קיבוץ עין הנציב? על פי הערכות בשוק, חברת ההשקעות אמיליה שבשליטת פלר בוחנת את האפשרות למכור את מלוא החזקותיה (25%) בחברה הקיבוצית המשגשגת. ככל הידוע, פלר קיבל פניות בנושא מכמה גורמים מתעניינים. באמיליה פיתוח ציינו, כי "לא מתנהל כל משא ומתן למכירת החזקותינו בפלציב".

חברת אמיליה פיתוח רכשה את החזקותיה בפלציב בינואר 2008 בהקצאת מניות תמורת סך של כ-28 מיליון שקל ומנגנון להתאמת תמורת ההשקעה בסך נוסף שלא יעלה על 8.6 מיליון שקל, בהתאם לעמידה ביעדי רווחיות. לקבוצת פלציב תחום פעילות עיקרי אחד: ייצור מגוון רחב של מוצרים מוקצפים מפוליאתילן מוקצף ומצולב.

בדוחותיה ל-2013 ציינה אמיליה פיתוח כי היקף הפעילות בתחום של פלציב מתאפיין בצמיחה. מאידך, ציינה החברה, בשנים האחרונות גוברת התחרות בתחום הפעילות של פלציב, ונוסף על כך, מחיר הפוליאתילן, חומר הגלם העיקרי המשמש את פלציב בייצור מוצריה, חשוף לתנודתיות רבה, הנובעת מהשינוי במחירי הנפט .נוסף על כך הסבירה אמיליה שתחום הפעילות של פלציב מאופיין במיעוט שחקנים ברמה העולמית, והוא עובר קונסולידציה.

סך המכירות של פלציב ב-2013 היה כ-242.3 מיליון שקל, לעומת כ-230.7 מיליון שקל ב-2012 - ומרבית המכירות נעשות מחוץ לישראל. ככלל מדובר בחברה רווחית, הגם שסיימה את הרבעון השני השנה עם הפסד קל.

ב-2013 רשמה פלציב רווח נקי של כ-15.5 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-12.2 מיליון שקל ב-2012, ושל כ-6.3 מיליון שקל שנרשם ב-2011. נכון לסוף 2013 הועסקו בפלציב כ-480 עובדים, והחברה זכאית למענקים ולהטבות מס שונות מתוקף החוק לעידוד ההשקעות.

השקעה בקרן טנא

לאמיליה של עודד פלר היו וישנם ממשקים נוספים עם התעשייה הקיבוצית. בראש ובראשונה מדובר בהשקעה בקרן טנא, המתמקדת בהשקעות בחברות המשתייכות לתעשייה הקיבוצית. אמיליה פיתוח השקיעה בטנא כ-10 מיליון דולר, והיא מחזיקה בכ-7.3% ממנה. נוסף על כך, אמיליה פיתוח השקיעה כ-3 מיליון דולר עבור כ-10% מ"טנא להשקעה במשטחי קוורץ" (קרן טנא מחזיקה בכ-40% מחברה זו), שרשמה רווחי עתק מהשקעתה בחברת אבן קיסר של קיבוץ שדות ים.

זאת ועוד, עד 2012 הייתה לאמיליה פיתוח של פלר החזקה בחברת זוהר דליה, שבה החזיק בשותפות מלאה עם קיבוץ דליה. הפרידה בין שני הצדדים לוותה בטונים צורמים. בחודש מארס באותה השנה הפעילה אמיליה פיתוח את מנגנון ה-BMBY שהיה קבוע בהסכם בינה לבין הקיבוץ (מנגנון שבמסגרתו אחד השותפים מגיש הצעה לרכוש את חלקו של הצד השני. אם ההצעה נדחית, על מקבל ההצעה לרכוש את חלקו של המציע בחברה, במחיר הצעת הרכש שנקב השותף הראשון).

הצעתה של אמיליה נקבה בסכום גבוה למדי של 61 מיליון שקל עבור החזקת הקיבוץ (50%), וביולי אותה שנה החליטו חברי הקיבוץ, בהחלטה שהיו שהגדירו כאמוציונלית, לסרב להצעת אמיליה פיתוח, לוותר על האקזיט ולרכוש את החזקות השותפה בחברה לפי אותו שווי חברה של 122 מיליון שקל. שווי זה גבוה פי שלושה מהמחיר שבו רכשה אמיליה פיתוח את חלקה בזהר דליה.

כך או כך, אמיליה היא חברה רווחית, הנסחרת בשווי של 152 מיליון שקל, ולה הון עצמי של כ-192 מיליון שקל. לחברה מספר חברות בנות הכוללות את אמיליה קוסמטיקס, אמיליה חיתום, אמיליה אחזקות (מ.עו.פ), החזקות בפלציב (25%), ומחסני ערובה אלבני. נוסף על כך, כאמור, היא משקיעה גם בטנא.

תוצאות פלציב עין הנציב
 תוצאות פלציב עין הנציב