בורסות אירופה סגרו בעליות לאחר פרסום נתוני מאקרו

בגרמניה דווח היום כי מדד מנהלי הרכש של התעשיה עלה במפתיע ל-51.8 נקודות באוקטובר לעומת 49.9 נקודות בספטמבר

אסיה סטוק / צלם: בלומברג
אסיה סטוק / צלם: בלומברג

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בעליות לאחר פתיחה שלילית, על רקע המשך פרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות ופרסום נתוני מאקרו טובים יחסית. רוח גבית מהמסחר בוול סטריט תרמה למגמה החיובית.

בגרמניה דווח היום כי מדד מנהלי הרכש של התעשיה עלה במפתיע ל-51.8 נקודות באוקטובר לעומת 49.9 נקודות בספטמבר (מדד של Markit Economics). כלכלנים ציפו לירידה ל-49.5 נקודות. בגוש האירו כולו עלה ה-PMI במפתיע ל-52.2 נקודות לעומת 52 נק' בספטמבר.

סוכנות הדירוג S&P הזהירה היום (ה') כי המשבר בגוש האירו אינו קרוב לסיום כפי שהעריכו בתחילת השנה גורמים בכירים במוסדות הפיננסים הבינלאומים ובכלכלות המובילות באירופה. האזהרה מגיעה ברקע לנתונים חדשים המצביעים על ההתכווצות מתמשכת בפעילות של הסקטור הפרטי בצרפת, הכלכלה השנייה בגודלה ביבשת שנמצאת בקיפאון מתמשך. זאת לאחר שפורסם היום כי מדד מנהלי הרכש (PMI) בצרפת ירד לרמה של 48 נקודות באוקטובר, לעומת קריאה של 48.4 נקודות בספטמבר. נזכיר, קריאה של מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות כלכלית. עם זאת, מדד מנהלי הרכש הכללי של גוש האירו הצביע על התרחבות בפעילות ורשם קריאה של יותר מ-52 נקודות.

בארה"ב התפרסמו כמדי יום חמישי נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שרשמו עלייה של 17 אלף ל-283 אלף, בהתאם לציפיות. ב-16:00 התפרסם נתון מחירי הבתים שעלה ב-0.5% באוגוסט לעומת צפי ליציבות וב-17:00 פורסם מדד האינדיקטורים הכלכליים שעלה ב-0.8% בספטמבר לעומת צפי לעלייה של 0.6% . עוד פורסם מדד ה-PMI של מרקיט שעמד על 56.2 נקודות באוקטובר.

מניית יוניליבר ירדה 3.5% לאחר שהחברה דיווחה על עלייה נמוכה מהצפי במכירות ברבעון האחרון.

באסיה התנהל היום המסחר בירידות ברקע לירידות השערים שחתמו את המסחר בוול סטריט אתמול ולאחר פרסום מדד מנהלי הרכש בסין.

היום כאמור פורסם בסין מדד מנהלי הרכש (PMI) של HSBC שרשם קריאה של 50.4 נקודות באוקטובר, מעל הצפי בשוק שעמד על קריאה של 50.2 נקודות. נזכיר, קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות הייצור.

נתון ה-PMI החיובי מגיע יממה לאחר שפורסם כי קצב הצמיחה בסין עמד ברבעון השלישי על 7.3% (שנתי). כעת המשקיעים ממתינים לתוצאות פסגת המפלגה הקומונוסיטית שהתכנסה במדינה. לפי מספר ימים, נזכיר, סין הכריזה כי תזרים לבנקים יותר מ-30 מיליארד דולר.

מניות הבלוצ'יפ ביפן רשמו היום ירידות. נציין את היטאצ'י , פוג'י אלקטריק , ניסאן מוטור, ו-Japan Airlines.