האם הוט תיקנס? הליך של הפרת תנאי רישיון

הסיבה לכך היא מפני שלא דיווחה על שינוי במבנה הבעלות, מה שגרם לכך שמשרד התקשורת דחה את מכרז תדרי הדור הרביעי

הוט hot / צלם: תמר מצפי
הוט hot / צלם: תמר מצפי

משרד התקשורת פתח בהליך של הפרה נגד חברת הוט, לאחר שלא דיווחה על כך שחל שינוי במבנה הבעלות בחברה. השבוע נשלח לחברה מכתב מאגף הפיקוח במשרד שמבקש הסברים על כך, ולאחר שתישמע עמדתה, יוחלט כיצד להמשיך בטיפול והאם יש להעניש את החברה על כך.

השבוע נערכה ישיבה אצל שר התקשורת גלעד ארדן שדנה בנושא, וכן התקיימה ישיבה של ועדת המכרזים שעוסקת במכרז לתדרי הדור הרביעי. מכיוון שהתברר שהבעיה עם חוסר הדיווח של הוט על שינוי הבעלות עשויה לייצר בעיות משפטיות ואף למנוע מהוט להשתתף במכרז, הוחלט לדחות את המכרז ולעכב את הגשת ההצעות הראשוניות של החברות שהיה אמור להתקיים היום.

כל שינוי בבעלות של בעל רישיון מחייב אישור של משרד התקשורת ובדיקה של משרד הביטחון. היות ולקבוצת השליטה בהוט הוכנסה חברה נוספת, שעליה לא דיווחה, נדרש משרד הביטחון לבדוק את הקבוצה החדשה שזה תהליך שיכול להימשך שבועות ואף חודשים.

במשרד התקשורת מקווים שהדבר לא ייארך הרבה זמן, ושהעיכוב לא ימנע הוצאת המכרז עוד השנה, אך נראה כי הסיכויים לכך לא גבוהים. האופציה השנייה שיש למשרד היא פשוט למנוע מהוט להתמודד במכרז ואולם נראה שזו אפשרות שתישאר על השולחן בלבד, והמשרד יעדיף להמתין עוד קצת בתקווה שהעניין יוסדר במהירות. במקביל נפתח הליך ההפרה, על מנת שהדבר לא יעבור ללא תגובה ולמען יראו וייראו.