הטיפ היומי: ענקית אינטרנט שנמצאת בעמדה "ייחודית"

ב-UBS מתחילים לסקר את מניית עליבאבא בהמלצת "קנייה", עם מחיר יעד של 100 דולר למניה, גבוה בכ-10% ממחירה בוול סטריט

חברת עליבאבא / צילום: בלומברג
חברת עליבאבא / צילום: בלומברג

חברת האינטרנט הסינית Alibaba הונפקה באחרונה בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה הוא כ-228 מיליארד דולר. החברה מורכבת ממספר יחידות עסקיות, הכוללות את ליבת העסקים שהיא פלטפורמה למסחר מקוון (e-commerce), וכן עסקים תומכים כגון מחשוב ענן, תשלומים ושיווק.

עסקי ה-e-commerce של החברה הופכים אותה לחברת המסחר אונליין ובמובייל הגדולה ביותר בעולם, לפי ערך הסחורה הנסחרת ברוטו. המודל העסקי של עליבאבא הוא כזה, שמקור הסחורות הוא בצדדים שלישיים, ויש לה גם שיתופי פעולה לוגיסטיים שמבטיחים את אספקת הסחורה ללקוח הסופי (כלומר, היא אינה מחזיקה במחסנים משל עצמה).

היקפי שוק ה-e-commerce בסין רשמו צמיחה שנתית ממוצעת של 71% בחמש השנים האחרונות, והיוו 8% מהמכירות הקמעונאיות בסין בשנת 2013. החדירה צפויה להערכתנו לעקוף את ארה"ב עוד השנה. אנחנו מאמינים שה-e-commerce ימשיך לצבור מומנטום, ככל שיתרחב הכיסוי של רשתות הסלולר מהדור הרביעי, והדבר יוביל לאימוץ נרחב יותר של סמארטפונים ומערכות תשלום משופרות.

אנחנו מאמינים שעליבאבא נמצאת בעמדה ייחודית, עם חשיפה גדולה הן לשוק ה-e-commerce והן להכנסות מפרסום, ויש לה גם שיעורי צמיחה הגבוהים משל התעשייה ושולי EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גבוהים מהממוצע. בכל הקשור לסיכונים לדאונסייד במניה נדגיש את ההאטה בשיעורי הצמיחה בהכנסות, הלחצים על שולי הרווח ועליית שיעור המס, לצד דאגה הקשורה לממשל התאגידי בחברה.

אנו מתחילים לסקר את מניית עליבאבא בהמלצת "קנייה", עם מחיר יעד של 100 דולר למניה, גבוה בכ-10% ממחירה בוול סטריט. למרות העלייה במחיר המניה מאז שהחלה להיסחר ב-19 בספטמבר, אנחנו נותרים חיוביים בנוגע לסיכויי החברה בטווח הקצר ובטווח הארוך. בתרחיש של אפסייד, הכולל למשל מוניטיזציה טובה יותר משוק המובייל, מחיר היעד עשוי להגיע ל-136 דולר; ואילו בתרחיש דאונסייד, הכולל התגברות התחרות ומוניטיזציה חלשה של המובייל, מחיר היעד יהיה 55 דולר בלבד.

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם