מלאנוקס: הכנסות של כ-121 מיליון דולר ברבעון השלישי

המנכ"ל איל וולדמן: "מרוצים מהתוצאות" ■ בברקליס העלו את מחיר היעד למניה ב-5 דולר, אך מותירים את המלצתם על "ניטרלי"

איל וולדמן / צילום: איל יצהר
איל וולדמן / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה מלאנוקס פתחה אתמול באופן חיובי את עונת הדוחות של החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט. מלאנוקס פרסמה לאחר סיום המסחר את דוחות הרבעון השלישי, ובהם עקפה את תחזיות האנליסטים. במסחר המאוחר עלתה מנייתה ב-2.7%.

מלאנוקס מספקת ציוד כגון שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של כ-121 מיליון דולר - צמיחה של 15.9% מהרבעון המקביל ושל 17.6% מהרבעון הקודם. תחזית השוק הייתה צנועה יותר, כשהאנליסטים ציפו שהחברה תרשום הכנסות של כ-116 מיליון דולר.

שולי הרווח הגולמי השתפרו בהשוואה לרבעון המקביל ועלו מ-64.6% ל-67.2%. למרות שרשמה הפסד תפעולי של 1.1 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), מלאנוקס עברה לרווח נקי על בסיס GAAP, בניגוד לרבעון הקודם ולרבעון המקביל, בזכות הטבת מס בסך כ-1.2 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 428 אלף דולר, לעומת הפסד של 5.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP (בנטרול הוצאות תגמולים לעובדים והוצאות הנוגעות לפשרה משפטית ורכישות) מלאנוקס רשמה רווח נקי של 18 מיליון דולר - עלייה של 4.3% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח למניה הגיע ל-38 סנט, 12 סנט מעל תחזיות האנליסטים.

מתחילת השנה מסתכם הרווח הנקי של החברה (Non-GAAP) ב-27.6 מיליון דולר על הכנסות של כ-322 מיליון דולר. החברה מצפה להכנסות של 133-137 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ובכך תסכם את השנה בהכנסות של 455-458 מיליון דולר - צמיחה של כ-17% מ-2013 שהייתה שנה חלשה יחסית.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014 מלאנוקס ייצרה 35 מיליון דולר מפעילות, ובסוף התקופה היו בקופת החברה כ-351 מיליון דולר. שווי השוק של מלאנוקס בנאסד"ק עומד על 2.1 מיליארד דולר.

"אנחנו מרוצים מתוצאות הרבעון", אמר מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן. הוא הוסיף כי המעבר מ-10 ג'יגה-ביט ל-40 ג'יגה-ביט על גבי פרוטוקול תקשורת את'רנט קורה עכשיו אצל לקוחות החברה מתחום ה-Web 2.0 ומחשוב ענן, והחברה מצפה לספק ללקוחותיה מאות אלפי כרטיסי רשת (adapters) התומכים בכך.

האנליסט ג'וזף וולף מברקליס העלה את מחיר היעד למניית מלאנוקס ב-5 דולר, ל-40 דולר, פרמיה של 9% על מחיר המניה. המלצתו נותרת "ניטרלי" אף שהוא מציין שיש מומנטום חיובי בעסקי החברה בזכות מספר מגמות.