שתי ישראליות נהרגו ואחד נעדר בהתהפכות אוטובוס בנפאל

(עדכון) - 10 הרוגים וכ-25 פצועים בסך-הכול כשאוטובוס נפל לתהום בדרך לשמורת לנגטנג שבהרי ההימאליה ■ שליח חב"ד לקטמנדו מסר כי בין 4-7 ישראלים היו על האוטובוס

טרק האנאפורנה בנפאל / צילום: שאטרסטוק
טרק האנאפורנה בנפאל / צילום: שאטרסטוק

2 ישראליות נהרגו, ישראלי נוסף נעדר ועוד שלושה ישראלים נפצעו בנפאל בהתהפכות אוטובוס תיירים שיצא מבירת נפאל, קטמנדו, ונפל לתהום מגובה 50 מטרים בדרך לשמורת לנגטנג שבהרי ההימאליה . בסך הכל 10 בני אדם נהרגו ו-25 נפצעו. על האוטובוס היו כ-60 נוסעים.

הפצועים פונו לקבלת טיפול בבית החולים. מחברת הנסיעות "סוויסה" נמסר כי לפחות ארבעה ישראלים רכשו כרטיסים לאוטובוס המדובר. שליח חב"ד לקטמנדו מסר עוד כי נוסף על שתי הפצועות הישראליות פונו לבתי החולים פצועים ישראלים נוספים בדרגות פציעה שונות. שמותיהם הועברו לשגריר ישראל בנפאל.

יריב פישר, מנכ"ל חברת "פליי איסט", ציין כי "האוטובוס יצא בשעה 7:30 מקטמנדו לעבר האגמים הקפואים, דרך של שבע שעות. בקילומטר ה-35 האוטובוס התהפך, ככל הנראה בשל רכב שהגיע מולו".

מדובר בקו אוטובוס שמסיע מטיילים למסלולים באזור האגמים הקפואים בלנגטנג, שאותו נוהגים לפקוד ישראלים רבים. ההערכה היא כי בשל סופת השלגים בשבוע שעבר, ישראלים ששקלו לנסוע לאנאפורנה - הסיטו את מסלול הטיול שלהם דווקא לאגמים הקפואים, ומכאן שייתכן שכמה מהם עלו על האוטובוס שעשה דרכו לאזור, ואשר התהפך לתהום.

בשבוע שעבר נהרגו בנפאל ארבעה ישראלים במפולת שלגים בהרי האנאפורנה: אגם לוריא, בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל; נדב שהם, בן 30 מהיישוב מצפה הושעיה שבגליל התחתון; תמר אריאל, קצינת צה"ל בת 24 מהמושב משואות יצחק ומיכל צ'רקסקי, בת 36 מגבעתיים.

גופתה של האחרונה נמצאה שלושה ימים, בגובה של כ-5,000 מטרים. "היא אותרה באחד האזורים המסוכנים שבהם פגעה הסופה", סיפר נדב קליפה, מצוות החילוץ של חברת "הראל", שמצא את גופתה. בשעה 10:00 בבוקר שעון נפאל מיכל נמצאה במקום שבו הערכנו ששם היא קפאה למוות ונקברה בשלג"