עימותים בירושלים: יידויי אבנים ובקבוקי תבערה

כמה עשרות רעולי-פנים חסמו הערב כבישים, הבעירו פחים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה בסמוך לבית אורות שבשכונת א-טור; אדם אחד נפגע קל מאבן ■ מוקדם יותר: אבנים וזיקוקים לעבר טרקטור בסילוואן; לא היו נפגעים

מהומות בשועפט / צילום: רויטרס
מהומות בשועפט / צילום: רויטרס

מתח שיא בירושלים: כמה עשרות רעולי פנים חסמו הערב (שבת) כבישים, הבעירו פחים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה בסמוך לבית אורות בשכונת א-טור. אדם אחד נפגע קל מאבן ולא נזקק לטיפול רפואי. כוחות משטרה ומשמר הגבול נמצאים במקום ופועלים באמצעים לפיזור הפגנות. נוסף על כך, נזרקה אבן לעבר הרכבת הקלה בציר ביתחנינה-שועפט. נזק נגרם לשמשה. לא היו נפגעים, כוחות משטרה עורכים סריקות לאיתור חשודים.

מוקדם יותר הוכנס לשכונת סילוואן שבדרום-מזרח העיר טרקטור בתיאום עם עיריית ירושלים על מנת לפנות גרוטאות, אבנים ופסולת מהכביש, במטרה לאפשר תנועה חופשית לכלי רכב של תושבי המקום. מספר צעירים החלו ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר הטרקטור. לא היו נפגעים. כוח של משמר הגבול שנפרש במקום פיזר את המיידים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

נוסף על כך, החל ממחר ואילך צפויה משטרת הבירה לתגבר את הכוחות עם עוד כאלף שוטרים נוספים. המשטרה מתכוונת לפעול בשלוש גזרות עיקריות בפעילות ממושכת שתיארך לפחות חודש ימים, כשעל כל גזרה יפקד קצין בדרגת תת-ניצב.

הכוונה היא להיכנס אל תוך השכונות והכפרים הערביים לפעילות שתכלול גם את רשויות המס השונות - פעילות שלא נעשתה שנים ארוכות. באופן טבעי, החשש הוא שהחיכוך בתוך השכונות והכפרים יסלים את העימותים בין הצדדים.

יחד עם זאת, בית המשפט הורה למשטרה לאפשר לבני משפחתו של המחבל הדורס מסילוואן לקיים את הלוויתו עוד הערב בשעה 22:00 ובהשתתפות 80 בני משפחה ואחרים בלבד, ואולם במשטרת ירושלים שוקלים לערער לבית המשפט המחוזי על ההחלטה ולבקש לדחות את ההלוויה לשעה מאוחרת יותר כדי למנוע עימותים והפרות סדר צפויות בתומה. בני משפחתו של המחבל מתכוונים לקבור אותו בבית העלמין שצמוד לחומה הצפונית של הר הבית.